بستن

تعمیر یخچال در منزل ، تعمیر یخچال،یخچال

انواع تصفيه آب خانگي و صنعتي

آموزش عیب یابی و تعمیرات یخچال (تعمير سايد باي سايد) 

عیب  : 1-یخچال روشن نمی شود.
  
 








علت1-پریز برق ندارد،دوشاخه یا سیم رابط معیوب است.

رفع عیب1-پس از كنترل برق پریز دوشاخه وسیم رابط را به این صورت آزمایش می كنیم .توسط یك سیم دو قطب دو شاخه را به یكدیگر مرتبط ساخته ودر حالی كه ورودی كابل را از مدار یخچال باز نموده ایم ،آوامتر را به آن ها متصل می نماییم در صورت عدم انحراف عقربه ،سیم رابط ودو شاخه را كه معمولا" به شكل یك پارچه تولید می شود تعویض می كنیم.

عیب 2- یخچال روشن نمی شود

علت 2- ترموستات معیوب است

رفع عیب 2- با بررسی مدار الكتریكی یخچال (شكل فوق ) به این نتیجه خواهید رسید كه اگر كلید ترموستات خراب باشد و فاز ورودی را به موتور ،هدایت نكند كمپرسور قادر به حركت نخواهد بود . ورودی و خروجی ترموستات را به آرامی از آن جدا سازید و با اتصال رابط های اهم متر به آن ولوم را به چپ و راست بچرخانید تا صدای قطع و وصل كلید داخل ترموستات شنیده شود . اگر با وصل كلید عقربه بطرف صفر منحرف و با قطع كلید عقربه بطرف بی نهایت باز گردد عیب از ترموستات نیست .در غیر این صورت ترموستات را از بدنه یخچال خارج نموده و قاب آن را باز كنید و به آرامی سعی كنید مشكل كلید داخل آن را رفع نمایید.اگر ترموستات تعمیر نمی شود آن را تعویض كنید تا یخچال شروع بكار كند.

تذكر:در مواردی كه نیاز است ترموستات از یخچال خارج شود ویا اگر ناچارید در همان وضعیت (متصل به بدنه ) بر روی آن آزمایش را انجام دهید، می بایست در نظر داشته باشید كه اعمال فشار نا مناسب برروی ترموستات ممكن است به لوله مویی و یا لوله بلو آسیب رساند، ودر نتیجه گاز داخل ترموستات تخلیه شود.ترموستاتی كه دچار چنین عیبی گردد،بلافاصله باید تعویض شود زیرا عمل اتومات را انجام نخواهد داد.

عیب3- یخچال روشن نمی شود.

علت 3- اورلود معیوب است.

رفع عیب 3- در صورت خرابی اورلود كمرسور روشن نخواهد شد زیرا عموما" جایگاه اورلود سر راه نول مشترك كمپر سور است واگر پلاتین های داخلش در حالت عادی متصل نباشند به موتور الكتریكی كمپرسور ولتاژ نمی رسد اتصال پلاتین های اورلود را بتوسط اهم متر در حالی كه دوشاخه از پریز جدا شده ،مورد بررسی قراردهید.اگر این پلاتین ها به یكدیگر متصل نیستند،اورلود را با نوع مشابه خودش تعویض نمایید.معمولا"بر روی اورلود كد بخصوصی ذكر می شود كه در واقع بیانگر جریان نامی اورلود است.اگر به مورد مذكور توجه نشود و اورلود جدید دارای جریانی كمتر از جریان نامی اورلود قبلی باشد،بمحض اتصال برق به كمپر سور ،عمل نموده و مدار الكتریكی موتور را قطع می كند.

عیب4- یخچال روشن نمی شود.

علت4- سیم های رابط از مجموعه سیم بندی مدار جدا (قطع)شده اند.

رفع عیب4- اگر سیم های اصلی مانند فاز و یا نول مدار پاره شده ،و یا از اتصالات قطعاتی مانند ترموستات - اولود یا موتور جدا شوند عیب مربوطه بوجود می آید. سیم بندی را دقیقا" بر رسی نمایید ودر صورت مشاهده قطعی و یا پارگی در سیمی،اتصال را مجددا" بر قرار نمایید تا مشكل بر طرف شود.

عیب5- یجچال اتومات نمی كند.

علت5- لوله بلو از جای خود خارج شده است.

رفع عیب 5- در مبحث ترموستات به اهمیت صحت قرار گرفتن لوله بلو در جایگاهش (بدنه اواپریتور ) اشاره شد.اگر به سبب جابجایی یخچال ویا ذوب برفك و یا.....لوله بلو از بدنه اواپریتور جدا شود اتومات یخچال بسیار با تاخیر و یا در بعضی موارد به صورت كلی قطع شد.توصیه می شود قبل از هر اقدامی به محل استقرار لوله بلو توجه نمایید و اگر با موارد مذكور مواجه شدید لوله بلو را را به آرامی در جایگاهش مستقر نمایید تا من بعد عمل اتومات همانند گذشته انجام شود . 

عیب6- یخچال اتومات نمی كند.

علت6- كنتاكت های ترموستات به یكدیگر جوش خورده اند.

رفع عیب6- گاها" دیده می شود كه بر اثر كار مداوم سطح پلاتین های اصلی كلید ترموستات فرسوده شده وبه یكدیگر بصورت دائم اتصال می یابند . برای پی بردن به این عیب اتومات را در حالی كه یخچال روشن است به طرف خلاف عقربه ساعت ویا بعبارت دیگر بطرف صفر بچرخانید.اگر یخچال خاموش شد كلید ترموستات (اتومات)سالم است اما اگر تغییر حالت در كار ترموستات مشاهده نشد قطعا" پلاتین ها به یكدیگر چسبیده اند. ترموستات را به آرامی از بدنه یخچال خارج نمایید و پس از باز نمودن قابه آن كنتاك های كلید را از یكدیگر جدا ساخته و پس از سمباده كشی ،كلید را بتوسط اهم متر تست نمایید. اگر با حركت ولوم بطرف چپ و راست قطع و وصل كلید بتوسط انحراف عقربه اهم متر مشاهده شده ترموستات را بی آن كه به لوله مویی آسیبی برسد ،مجددا" به محل استقرار اولیه اش باز گردانید.در بعضی از ترموستات ها ،دسترسی به كلید دشوار و یا غیر ممكن است.اینگونه ترموستات ها را اجبارا"تعویض می كنیم.

عیب7-یخچال اتومات نمی كند.

علت7- مقدار برفك در اواپریتور بسیار زیاد است.

رفع عیب7- در مباحث قبل ذكر شد كه ایجاد برفك و تجمع آن در اواپریتور عمل سرما سازی را مختل می سازد.از اینرو اگر مقدار برفك اواپریتور از حد معینی تجاوز نماید،عمل اتومات قطع شده ویا بسیار بكندی و با تاخیر صورت می گیرد. اگر یخچال دارای سیستم دیفراست است،آن را به كار اندازید.در غیر این صورت یخچال را از برق خارج نموده ودرب آن را برای مدتی باز بگذارید و پس از ذوب برفك ها و پاك سازی كامل دیواره های اواپریتور از یخ های زائد، مجددا" یخچال را به برق وصل كنید تا اتو مات همانند گذشته بصورت مداوم انجام شود.

عیب8-یخچال اتومات نمی كند.

علت8- سیم بندی یخچال اشتباه است.

رفع عیب8- اگر پس از سیم بندی یخچال عیب مذكور رخ داده ،یكی از علل ممكنه می تواند اشتباه شما در سیم بندی باشد. مدار را مجددا" بر رسی نمایید.

عیب9- علیرغم عملكرد صحیح كمپرسور ،اواپریتور دائما" خیس بوده و قطرات آب از آن چكه می كند.

علت9-ترموستات بر روی درجه مناسب قرار نگرفته

رفع عیب9- از آنجا كه ترموستات در حد كمی تنظیم شده ، سرمای ایجاد شده پاسخگوی نیاز یخچال نیست.توسط حركت ولوم در جهت عقربه های ساعت میزان سرما سازی یخچال را افزایش دهید.

عیب10- علیرغم عملكرد صحیح كمپرسور،اواپریتور دائما" خیس بوده و قطرات آب از آن چكه می كند.

علت 10- ترموستات تنظیم نیست.

رفع عیب 10- در بسیاری از موارد مشاهده می شود كه به سبب تنظیم نا مناسب و یا ضعیف شدن فنر زیر اهرم كلید، مدت استراحت (توقف) ترموستات افزایش یافته و بواسطه افزایش دما در اواپریتور ، برفك ها ذوب شده و شاهد ریزش قطرات آب خواهیم بود از اینرو لازم است با حركت بسیار ملایم پیچ تنظیم در جهت عقربه های ساعت ، توقف ترموستات را كاهش دهیم این عمل نیاز به تبحر فراوانی دارد .

عیب11- علیرغم عملكرد صحیح كمپرسور،اواپریتور دائما" خیس بوده و قطرات آب از آن چكه می كند.

علت11- سیستم ذوب برفك (دیفراست) دائم در مدار است.

رفع عیب11- در مواردی دیده شده كه به سبب بروز اشكال در ترموستات دیفراست ،شیر سولنوئیدی مدام عمل نموده و با ورود گاز به اواپریتور،یخ و برفك ها ذوب می شوند. صحت عملكرد دیفراست را كنترل نمایید.

عیب 12- اواپریتور در فواصل زمانی اندك،مملو از برفك می شود

علت12- لاستیك دور درب خراب است

رفع عیب12- اگر لاستیك دور درب خراب شود (از ضخامتش كاسته شود)،بین درب و شاسی یخچال فاصله هوایی ایجاد شده و هوای گرم بدرون یخچال راه می یابد. هوای سرد در بر خورد با هوای گرم بصورت قطرات آب در آمده و مجددا" یخ می بندد بدین ترتیب درون یخچال توده های ضخیم یخ و برفك شكل می گیرند. لاستیك دور درب را تعویض نمایید.

عیب13- اواپریتور در فواصل زمانی اندك ، مملو از برفك می شود.

علت13- غذا بصورت گرم در یخچال قرار داده می شود

رفع عیب 13- قرار دادن غذای گرم درون یخچال بمنزله راه یابی هوای گرم بدرون آن است از این رو همواره می بایست دمای غذا در بیرون از یخچال بمیزان لازم كم شود و سپس در یخچال قرار گیرد.

عیب14- اواپریتور در فواصل زمانی اندك،مملو از برفك می شود

علت 14- دیفراست اتوماتیك دچار مشكل شده است

رفع عیب 14- همانگونه كه در مبحث دیفراست ذكر گردید،سیستم ذوب برفك در بعضی از یخچال ها بتوسط شمارنده دفعات باز و بسته شدن درب یا با استفاده از تایمر و یا با بكار گیری اتومات مخصوصی دیفراست انجام می شود. اینگونه یخچال ها به برفك بسیار حساس بوده و در صورت از كار افتادن سیستم سریع دچار مشكل می شوند (معمولی ترین مشكل عدم اتو مات یخچال است).سیستم دیفراست یخچال را بررسی و عضو معیوب را تعمیر ویا تعویض نمایید.

عیب15- كمپرسور یخچال بی وقفه در حال كار است اما اتومات نمی كند ودر یخچال سرما وجود ندارد.

علت15- در یخچال گاز وجود ندارد

رفع عیب15- می بایست یخچال را به تعمیر گاه انتقال داده و با دقت در اطراف كندانسور و اواپریتور جستجو نمود تا حفره ایجاد شده در مسیر گردش گاز را پیدا نمود سپس یك تعمیر كار مجرب ابتدا محل آسیب دیده را با مهارت جوشكاری نموده و پس از آن یخچال را تحت فشار هوا قرار می دهد.اگر پس از فشار دهی به یخچال ،در تست با كف صابون نشتی دیده نشد ابتدا توسط  وكیوم پمپ لوله ها را كاملا" از وجود هوا خالی نموده و سپس به آرامی گاز را درون لوله ها تزریق می كنند. پس از اتمام شارژ گاز، لوله كور را مجددا" مسدود و جوشكاری می كنند تا از خروج گاز درون یخچال ممانعت بعمل آید.عملیات تخلیه و شارژ گاز ، همچنین ترمیم نقطه آسیب دیده ، می بایست توسط فردی مجرب انجام شود.

عیب16-كمپرسور یخچال بی وقفه در حال كار است اما اتومات نمی كند ودر یخچال سرما وجود ندارد

علت 16- گاز یخچال كم است

رفع عیب16- اگر شارژ گاز به اندازه كافی نباشد،سرمای ایجاد شده در اواپریتور و كابینت یخچال بسیار ناچیز و نا محسوس است.معمولا"تزریق گاز می بایست بحدی باشد كه اگر انگشت خیس خود را به 30 سانتی متری لوله خروجی اواپریتور (كه معمولا" در اكثر یخچال ها ، از پشت كابینت خارج شده ) مماس نمایید كاملا"به آن بچسبد. در صورت مشاهده و انجام آزمایش و پی بردن به ناچیز بودن گاز ، می بایست با آزاد ساختن لوله كور و بستن شلینگ مخصوص رابط بین كپسول گاز و كمپرسور ، به آرامی آنقدر گاز تزریق نمایید تا سرمای مطلوب در یخچال ایجاد شود . البته تزریق گاز بحثی به مراتب پیچیده تر از مطلب ارائه شده است.

عیب17- كمپرسور یخچال بی وقفه در حال كار است اما اتومات نمی كند ودر یخچال سرما وجود ندارد.

علت17- موتور الكتریكی سالم است اما كمپرسور معیوب شده

رفع عیب 17- كمپرسور را در حالت جدا از یخچال به برق متصل سازید و اگر مشاهده شد كه قدرتی جهت كمپرس ندارد و لوله رفت آن فشار انگشت را دفع نمی سازد و براحتی مسدود می شود كمپرسور معیوب شده و باید تعویض شود.

عیب 18- كمپرسور یخچال بی وقفه در حال كار است اما اتومات نمی كند و در یخچال سرما وجود ندارد

علت 18- كندانسور به دیوار چسبیده است و یا فاصله اش با دیوار بسیار ناچیز است

رفع عیب 18- نقش عمده و اهمیت بسزایی كه كندانسور در سرما سازی مطلوب بر عهده دارد قبلا" مورد بحث قرار گرفت .از نظر رعایت استاندارد حد اقل فاصله كندانسور با دیوار 20 سانتی متر است واز آنجا كه رعایت این نكته قسمتی از فضای مفید آشپزخانه را اشغال خواهد نمود ،مورد رعایت قرار نمی گیرد وكاهش فاصله ذكر شده وسرمای تولید شده را تحت تاثیر قرار می دهد.

عیب 19- كمپرسور یخچال بی وقفه در حال كار است اما اتو مات نمی كند ودر یخچال سرما وجود ندارد.

علت 19- فن معیوب شده

رفع عیب 19- در بعضی از یخچال ها برای خنك شدن كندانسور و گاها" موتور از دمنده (فن) استفاده می شود . خرابی فن موجب افزایش دما در قطعات مذكور شده كه بر تولید سرما نتیجه عكس خواهد گذارد.   سیم های رابط فن را جدا نموده و توسط كابل دیگری ولتاژ 220 ولت را مستقیما" به آن اعمال كنید. اگر فن شروع بكار كرد.نتیجه می شود كه برق به فن نمی رسد . مشكل را بر رسی نمایید. اگر فن عكس العملی نشان نداد آن را از شاسی جدا نموده و پیرو مطالب ذكر شده در عیب یابی موتور های الكتریكی، به عیب یابی و رفع عیب بپردازید.

عیب20- قبل از آن كه یخچال شروع به كار كند ، صدای بخصوصی شنیده شده و از كار می افتد.

علت 20- برق ضعیف است

رفع عیب 20- اگر یخچال در تمام مدت روز شروع بكار خوبی داشته اما در ساعات اولیه شب كمپرسور قادر بحركت نیست ،مشكل از ضعیف بودن برق است . میتوان با استفاده از ولتمتر یا قسمت ولتاژ آوامتر ، مقدار اختلاف سطح (ولتاژ) را اندازه گیری نمود و به یقین برسید. در صورت ضعیف بودن برق در ساعات اولیه شب دو راه پیش رو دارید. اول آن كه در این ساعات یخچال را از برق خارج نمایید كه روش چندان مطلوبی نیست دوم آن كه از ترانس های تقویت ولتاژ جهت منازل استفاده شود كه بطور قطع مشكل راه اندازی موتور كمپرسور ،بر طرف خواهد شد.

عیب 21-قبل از آن كه یخچال شروع به كار كند،صدای بخصوصی شنیده شده واز كار می افتد.

علت21- اورلود معیوب است.

رفع عیب 21- اگر مشكل مذكور در تمام ساعات شبانه روز مشاهده شود ،ودر روز مقدار برق در اندازه گیری با ولتمتر طبیعی باشد. یكی از علل ممكنه خرابی اورلود است.ساده ترین روش جهت حصول اطمینان آن است كه اورلود را از مدار الكتریكی یخچال خارج نموده و بر سر راه مدار یخچال یك آمپر متر قرار دهید.اگر جریان دریافتی یخچال طبیعی باش اورلود را با شماره سریال مشابه خودش تعویض نمایید.  شماره های مذكور بر روی اورلود ها ، بیانگر جریان و توان مصرف كننده است كه اورلود سری با آن قرار می گیرد.

عیب22- قبل از آن كه یخچال شروع به كار كند،صدای بخصوصی شنیده شده و از كار می افتد.

علت22- نیم سوز بودن موتور

رفع عیب 22- اگر در آزمایشی اندازه گیری جریان بدون اورلود به دریافت جریان اضافی توسط موتور برخورد نمودید،یكی از علل آن می تواند اتصال حلقه یا اتصال كلاف در سیم پیچ های استاتور باشد.به استاتوری كه دچار مشكل مذكور شده ،استاتور نیم سوز می گویند.استاتور مذكور می بایست تجدید سیم پیچی شود.

عیب23-قبل از آنكه یخچال شروع بكار كند ،صدای بخصوصی شنیده شده و از كار می افتد.

علت 23- مسدود بودن مسیر گردش گاز در یخچال

رفع عیب 23- گاها" به هنگام تغییر مكان یخچال ،قسمتی از مسیر گردش گاز مانند كندانسور با اشیاء مجاور و یا دیوار بگونه ای بر خورد می كند كه در نتیجه آن ،قسمتی از مسیر گردش گاز مسدود می شود.ایجاد سد،در برابرعبور گاز سرما ساز ،عملكرد كمپرسور را مختل نموده و در نتیجه به موتور الكتریكی كمپرسور فشار وارد شده و جریان اضافی می كشد.اورلود متوجه جریان اضافه بار شده و همواره بمحض آغاز حركت كمپر سور ،اورلود آن را از مدار خارج نموده و عیب مذكور بوجود می آید. در بعضی موارد می توان محل آسیب دیده را با دست بگونه ای حالت داد كه گاز  از آن نقطه عبور نماید.در غیر این صورت می بایست توسط جوشكاری نقطه مذكور را از سایر لوله ها جدا نموده و لوله دیگری را به همان طول در نقاط مورد نظر جوشكاری نمود از آنجا كه به هنگام تعویض محل آسیب دیده ، گاز یخچال تخلیه می شود ، پس از ترمیم مسیر حركت گاز ، نیاز به شارژ مجدد گاز می باشد.

عیب 24- قبل از آنكه یخچال شروع بكار كند،صدای بخصوصی شنیده شده و از كار می افتد.

علت 24- خرابی رله استارت

رفع عیب 24- در تشریح عملكرد یخچال به نقش رله استارت اشاره شد .بكمك این رله برای مدت اندكی سیم پیچ استارت وارد مدار شده و پس از راه اندازی روتور ، از مدار خارج می شود . اگر رله در ورود سیم پیچ كمكی بمدار ، تعللی داشته باشد،موتور بكمك سیم پیچ اصلی براه نمی افتد و بر اثر جریان اضافی كه می كشد ، اورلود مدار را قطع خواهد نمود. برای آزمایش رله استارت بهتر است موتور را مستقیما" به برق متصل نماییم.مداری مانند (شكل فوق )ایجاد نمایید و بمحض بستن كلید b1 ، شستی b2 را برای یك لحظه بطرف پایین فشار داده و رها كنید بدین وسیله استارت برای چند ثانیه وارد مدار و سپس خارج می شود.اگر موتور براه افتاد و كمپرسور شروع بكار نمود (و اورلود عكس العملی را بروز نداد)،استارت را با مشابه خودش تعویض نمایید.

عیب 25- صدای یخچال در هنگام كار غیر عادی و تا حدودی زیاد است.

علت25- یخچال كاملا" تراز قرار نگرفته

رفع عیب 25- اگر وضعیت استقرار یخچال كاملا" تراز نباشد،روتور در حال چرخش درون موتور دچار مشكل شده و صدای زیادی را بوجود می آورد. برای رفع عیب محل استقرار یخچال را كاملا" تراز نمایید. می توانید بجای تراز از یك لیوان آب نیز استفاده كنید.اگر لیوان بر روی یخچال قرار گیرد،براحتی تراز بودن یا عدم تراز قرار گرفتن آن را نشان خواهد داد.با قرار دادن پایه های چوبی نازك زیر پایه های یخچال،آب درون لیوان را كاملا" در حالت متعادل قرار دهید و یقین داشته باشید یخچال در وضعیت كاملا" تراز قرار گرفته.

عیب 26- صدای یخچال در هنگام كار غیر عادی و تا حدودی زیاد است.

علت 26- موتور فن دچار مشكل شده

رفع عیب 26- همانگونه كه قبلا" ذكر شد در بعضی از یخچال ها ،برای خنك شدن كندانسور و یا موتور از فن استفاده می شود بر اثر برخورد فن با سیم هایی كه از كلاف اصلی جدا شده اند و یا خرابی یاتاقان های فن و یا شل شدن اتصالاتی كه فن را به شاسی متصل كرده است صدای فن شدید می شود . مورد عیب بررسی و رفع شود تا صدای یخچال در حال كار كاهش یابد.

عیب 27- صدای یخچال در هنگام كار غیر عادی و تا حدودی زیاد است.

علت 27- اتصالات موتور (كمپرسور ) به شاسی شل شده است

رفع عیب 27- اگر می توان با دست براحتی كمپرسور را در محل استقرارش حركت داد،لازمست اتصالات موتور به شاسی بررسی شود ودر صورت نیاز ، پیچ و مهره های مربوطه را محكم نمود.

عیب 28- صدای یخچال در هنگام كار غیر عادی و تا حدودی زیاد است.

علت 28- موتور معیوب است.

رفع عیب 28- علیرغم تراز بودن یخچال در محل استقرارش و یا بررسی سایر موارد ، گاها" صدای زیاد از خود كمپرسور است كه می تواند بواسطه بروز یك مشكل مكانیكی ایجاد شود.  نیاز است كه پوسته كمپرسور جدا شده و قطعات مكانیكی سرویس شوند و پس از جوشكاری پوسته كمپرسور ،عملیات تخلیه هوا از لوله كور و شارژ گاز تكرار شود.در بعضی موارد نیز كمپرسور قابل تعمیر نیست و اجبارا" می بایست آنرا تعویض نماییم.

عیب29-بدنه یخچال برق دارد

علت 29- موتور اتصال بدنه دارد

رفع عیب 29- در اكثر موارد ،برق دار بودن یخچال ،ناشی از اتصال بدنه موتور است كه گاها" با ارت نمودن یخچال از میان می رود ودر بعضی موارد ،در صورت بستن ارت همزمان با زدن دو شاخه یخچال به پریز ،فیوز منزل قطع می شود.  اجبارا"در مورد دوم موتور می بایست كاملا" تعمیر (تجدید سیم پیچی )ویا تعویض شود.

عیب30- بدنه یخچال برق دارد

علت30- ترموستات اتصال بدنه دارد

رفع عیب30- رابط های ترموستات را از آن جدا نموده و با احتیاط كامل ترموستات را توسط چراغ سری مورد آزمایش قرار دهید.برای این آزمایش می توانید از اهم متر استفاده كنید.ترموستات معیوب می بایست تعویض شود.

عیب 31- بدنه یخچال برق دار است

علت 31- سر پیچ لامپ درون یخچال اتصال بدنه دارد

رفع عیب 31- اگر فاز مستقیما" به سر پیچ رفته باشد و نول را از میكروسوئیچ عبور داده باشند،احتمال اتصال بدنه سر پیچ نیز وجود دارد كه می توان رابط های سر پیچ را جدا نموده و بتوسط اهم متر آنرا مورد آزمایش قرار داد. علت اصلی اتصال بدنه سر پیچ را بیابید و مشكل را رفع نمایید.

عیب 32- بدنه یخچال برق دار است

علت 32-سیم های رابط معیوب شده اند

رفع عیب 32-پس از بررسی قطعات الكتریكی یخچال مانند موتور -ترموستات-لامپ-المنت دیفراست و... بهتر است سیم بندی یخچال را تعویض نمایید تا اتصال بدنه كاملا"از میان برود.

عیب 33- مواد درون یخچال منجمد شده وسرما بیش از حد زیاد است.

علت 33- ترموستات اتومات نمی كند.

رفع عیب 33- رجوع شود به عیوب مربوط به یخچال اتومات نمی كند.

عیب 34- مواد درون یخچال منجمد شده و سر ما بیش از حد زیاد است.

علت 34- ترموستات تنظیم نیست

رفع عیب 34- ترموستات را بگونه ای تنظیم نمایید كه محل اتوماتش متناسب با عدد تنظیم شده توسط ولوم باشد البته تنظیم ترموستات به تبحر زیادی نیاز دارد كه پیشنهاد می شود از یك تعمیركار مجرب كمك بگیرید.

عیب35- مواد درون یخچال منجمد شده و سر ما بیش از حد زیاد است.

علت35- گاز بیش از حد تزریق شده

رفع عیب 35- در صورت تزریق بیش از حد گاز بهنگام شارژ ،علاوه بر بروز عیب 33 لوله بر گشت نیز منجمد می شود كه ریزش قطرات آب از ذوب یخ های این لوله در پشت یخچال ،مصرف كننده را با زحمت مواجه می سازد.لازم است مقداری از گاز یخچال بوسیله آزادنمودن لوله كور ،رها شده و مجددا"لوله كور مسدود و جوشكاری شود.

عیب 36- با باز شدن درب یخچال ،فیوز منزل قطع می شود

علت 36- سیم بندی لامپ روشنایی یخچال اشتباه است

رفع عیب 36- مدار را بررسی و اصلاح نمایید.

عیب37- با باز نمودن درب یخچال فیوز منزل قطع می شود.

علت 37- پایه های درون سر پیچ لامپ به یكدیگر چسبیده اند.

رفع عیب 37- این عیب عموما"به هنگام تعویض لامپ صورت می گیرد .با محكم نمودن بیش از حد لامپ درون سر پیچ ،فاصله پایه ها بقدری نزدیك می شود كه قوس الكتریكی مابینشان،منجر به قطع فیوز می شود.  یخچال را از برق جدا نموده و لامپ را باز كنید و پایه های درون سر پیچ را از یكدیگر جدا ساخته و لامپ را به آرامی ببندید

برچسب‌ها:تعمیریخچال در منزل تعمیر یخچال فریزر؛سرویس وتعمیرات یخچال فریزر, تعمیرات یخچال خانگی؛تعویض متور یخچال, عیب یابی یخچال؛،تعمير يچال سايد باي سايد ،‌تعميرات لوازم خانگي ، مشاوره تلفن رايگان تعميرات يخچال ، تعميرات يچال ، juldv d]hg ، علت خالی شدن گاز یخچال ،تعمیر یخچال در منزل

گرد آورنده : irsanat.com :( محمدرضایی )
تاریخ ارسال :  1393/10/22     
تعداد مشاهده :11434




















































































ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : نگهداری وتعمیرات


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 99
تاریخ :1402/12/29
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.