بستن

تمام آنچه که در رابطه با تغییر نام شرکت می خواهید بدانید در اینجا توضیح داده ایم، اگر نیازه به مشاوره یا ثبت تغییر نام شرکت دارید با ما تماس بگیرید.


تغییر نام شرکت

شرکت های تجاری دارای نام کامل حقوقی برای خود می باشند که با این نام از سایر شرکت ها اعم از تجاری و غیر تجاری متمایز می شوند اما انتخاب نام دارای قوانین و مقررات مرتبط با خود است که باید در زمان انتخاب نام تمامی این قوانین را رعایت کنید.

تغییر اسم شرکت

چنانچه بعد از انتخاب نام شرکت و ثبت شرکت بنا بر دلایل موجهی که دارید تصمیم گرفتید نام شرکت را تغییر دهید نیز، باید قوانین تغییر اسم شرکت را نیز به صورت کامل رعایت کنید، یعنی عین همان ابتدای ثبت که تایید نام چند روز طول کشید، برای این تغییر نام نیز باید ابتدا در سامانه ثبت و مدارک را جهت انجام به اداره ثبت ارسال کنید.

چنانچه از این قوانین برای تغییر نام اطلاعات کافی ندارید بهتر است این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا با قوانین و مقررات تغییر نام شرکت بطور کامل آشنا شوید.

تغییر نام شرکت برای تمامی شرکتهایی که به هر دلیلی مایل به تغییر نام خود هستند امکان پذیر است. این شرکت ها می توانند با رعایت تمامی شرایط و تشریفات لازم ثبت تغییرات شرکت را انجام دهند. بعد از تغییرنام ، سایر شرایط شرکت از جمله شماره و تاریخ ثبت تغییری نخواهد کرد و تنها نام قبلی شرکت تغییر خواهد کرد.

مراحل تغییر نام شرکت

وقتی که تصمیم برای تغییر اسم شرکت گرفتید از طریق سامانه ilenc.ir باید بررسی کنید که این اسم قبلا ثبت شده است یا نه و بعد از آن مراحل زیر را طی کنید:

1- تشکیل مجمع عمومی فوق العاده

2- تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده و امضا کلیه سهامداران

3- ثبت صورتجلسه در سامانه اداره ثبت

4- ارسال صورتجلسه به همراه رسید پذیرشی که از سامانه دریافت نموده اید به اداره ثبت از طریق باجه های پستی

5- دریافت آگهی تغییراتپ

6- درج در روزنامه رسمی

همچنین همانطور که نام انتخابی افراد حقیقی باید طبق قوانین جمهوری اسلامی و کشور تابعه باشد، شرکت های حقوقی نیز باید قوانین انتخاب نام را رعایت کنند تا نام مورد نظرشان مورد تایید سازمان و اداره ثبت شرکت ها قرار بگیرد.

هزینه تغییر نام شرکت

قوانین انتخاب نام شرکت

نام انتخاب برای شرکت ها باید نام کاملا فارسی بدون ریشه عربی و لاتین باشد.
نامی که برای شرکت خود انتخاب می کنید باید نام منحصربفردی باشد به این صورت که قبلا توسط شرکت دیگری به ثبت نرسیده باشد.
اگر قصد استفاده از اعداد در نام انتخابی خود دارید باید عدد را صورت حروف بنویسید و از نوشتن عدد به صورت ریاضی خودداری کنید.
از حروف انگلیسی به صورت پی وی سی و یا غیره نمی توانید استفاده کنید.
نام انتخابی باید حداقل از سه بخش تشکیل شده باشد.
از نام های افراد مشهور نمی توانید استفاده کنید به صورت ابن سینا، زکریای رازی و یا شاعران و یا دانشمندان دیگر
باید قواعد اسمی که در هر قالب ثبتی وجود دارد را رعایت کنید مثلا باید در شرکت نسبی نام یکی از شرکا در نام شرکت نیز آورده شود و از لغاتی مانند شرکاء برادران و یا لغاتی از این قبیل استفاده شود. مانند شرکت لبنیاتی برادران محمدی.
از بکار بردن کلماتی مانند دولتی، ملی، سراسری و … در نام شرکت خودداری کنید.
نام شرکت به قدری دارای اهمیت است که در برخی موارد از کیفیت محصول نیز پیشی می گیرد. زیرا نام شرکت اولین چیزی است که در ذهن مخاطب آورده می شود و در استفاده های مجدد اولین چیزی که از محصول شما به یاد خواهد آورد نام شرکت شما است.
تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود
چنانچه بعد از تعیین نام شرکت تصمیم گرفتید که نام شرکت را تغییر دهید که باید تصمیم با هماهنگی و نظر موافق اعضای هیئت مدیره و مجمع عمومی شرکت باشد. تغییر نام بعد از ثبت شرکت با مسئولیت محدود، تغییری در شناسه ملی شرکت و شماره ثبتی شرکت ایجاد نمی کند بلکه فقط نام آن تغییر می کند.

برای تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود لازم است مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شود و سپس صورت جلسه تنظیم شود.

این صورت جلسه توسط اعضا امضاء گردد، سپس به همراه مدارک شناسایی مدیر عامل و مدارک شرکت که شامل کپی آگهی تأسیس و روزنامه رسمی شرکت می باشد به همراه اسامی انتخابی با تعیین اولویت تحویل اداره ثبت گردد. اما تمامی اسامی ارسالی به اداره ثبت پذیرفته نمی شوند برای مثال:

در حال حاضر اسامی تک سیلابی به هیچ‌ عنوان پذیرفته نمی‌شوند زیرا اسامی انتخابی حتما باید سه سیلابی باشند.یعنی باید از سه بخش تشکیل شده باشند.

البته در مواردی خاص که نامهای انتخابی بسیار خاص بوده و مانند آن ها کمتر وجود داشته باشد احتمال پذیرش نام دو سیلابی نیز وجود دارد.

در نام گذاری برای شرکت ها دست کم یک کلمه از سه بخش نام شرکت باید نام خاص باشد مانند شاهین، پرستو، گلزار و مانند این ها در ضمن بهتر است از نامهایی استفاده شود که عمومیت کمتری دارند زیرا احتمال تأیید نام هایی که زیاد تکرار شده اند ، کم است برای مثال احتمال تایید کلماتی مثل ایرانیان، پارسیان و … به علت این که در نام بیشتر شرکتهای ثبت شده ایرانی به کار رفته اند نسبت به نام های خاص کمتر است.

شرایط تایید نام جدید

برای اینکه نام انتخابی شما تأیید شود لازم است دارای شرایطی باشد:

الف – نام انتخابی باید پارسی باشد. بهتر است در نام منتخب از کلمات خارجی استفاده نشود البته کلمات عربی و خصوصا مذهبی چندان شامل این قاعده نمی شوند. دربعضی موارد ازنام هایی استفاده می شود که پارسی هستند ولی چندان مصطلح نیستند در این صورت لازم است برای آن نام ها مستنداتی ارائه شود. این مستند باید از فرهنگهای معتبر مانند فرهنگ دهخدا، فرهنگ عمید یا فرهنگ معین باشد.

ب- نام منتخب باید سه سیلابی باشد یعنی باید از سه کلمه تشکیل شده باشد. نامهای تک سیلابی که به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند ولی برای نامهای دو سیلابی در صورت خاص بودن و نداشتن تشابه احتمال تأیید وجود دارد.

ج- نام در خواستی شما درصورتی به راحتی ثبت می شود که مشابه یا عین نام مذکور قبلا ثبت نشده باشد.

د- بعضی از کلمات در دسته ی کلمات ممنوعه قرار دارند که نباید از آن ها استفاده کرد کلماتی مانند ایران، کانون، تهران و سایر کلماتی که دولتی و ملی محسوب می‌گردند تأیید نخواهند شد. همچنین برای استفاده از نام شهرها و اماکن مختلف مجوز فرمانداری یا مراجع ذیصلاح لازم است.
با رعایت موارد فوق می‌توان نامی مناسب انتخاب نمود و در کمترین زمان تغییر نام را به انجام رساند تا بدون ایجاد موانع و مشکلات قانونی و اداری و تلف شدن زمان نام جدید شرکت به ثبت برسد.

مدارک لازم جهت تغییر نام شرکت

داشتن اطلاعات کامل شرکا / سهامداران و میزان سهم هر کدام جهت ثبت در سامانه
ارائه صورتجلسه تنظیم شده مبنی بر موضوع تغییر نام شرکت
ارائه لیستی از سهامداران که در جلسه هیئت مدیره حضور داشته اند ( برای شرکت سهامی خاص )

هزینه تغییر نام شرکت

تغییر اسم شرکت در قالب یک صورتجلسه انجام میگیرد. در صورتی که خودتان این روند را انجام دهدید باید علاوه بر مراجعه به اداره ثبت و پرداخت حق الثبت، دو نوبت نیز در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار آگهی مربوطه را درج نمایید که در حدود 300 هزار تومان هزینه خواهد داشت.


گرد آورنده : irsanat.com :( محمدرضایی )
تاریخ ارسال :  1400/10/22     
تعداد مشاهده :18816
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : ثبت شرکت ، ثبت برند


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 71
تاریخ :1403/1/09
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.