سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
4پراب دما نفوذی نوع PT100 تستو 06091273 Testo306001371933000133000
3لوکس متر مدل TES-1332A30600165352000000152000000
2ترمومتر لیزری دیجیتال مادون قرمز (Scan Temp 486) مدل 5020.04863060011417010
1کلمپ آمپرمتر AC یونیتی مدل UT213A306001225129120000129120000
بستن

اسیلوسکوپ چیست ؟ و چه کاربردهایی دارد.

مقدمه:

اسیلوسکوپ یک وسیله اندازه‌گیری است که کارش نمایش دامنه سیگنال‌ها (ولتاژ) بر حسب زمان است. این دستگاه به‌طور گسترده‌ای توسط مهندسان برق، پژوهشگران و تعمیرکاران در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شود. اسیلوسکوپ می‌تواند بسته به قابلیت‌هایش، دو (یا چند) شکل موج را بر حسب زمان روی صفحه اسیلوسکوپ نمایش دهد.
نام دیگر آن، نوسان نما است این وسیله بیشتر توسط دانشجویان و مهندسین در آزمایشگاه برق و الکترونیک و مخابرات مورد استفاده قرار می گیرد. نوسان نما این توانایی را دارد که دو یا چند شکل موج را در واحد زمان به طور همزمان نمایش دهد



در ادامه به برخی از ویژگی‌های این ابزار می پردازیم. پاسخ به سوالاتی از قبیل اینکه اسیلوسکوپ چیست و چگونه کار می کند؟ روش کار و کاربرد اسیلوسکوپ چیست؟ اسیلوسکوپ در تعمیر گوشی موبایل چه کاربردی دارد؟

اسیلوسکوپ چیست و چگونه کار می کند؟

دستگاه اسیلوسکوپ (نوسان نما) قادر است ولتاژ ورودی را به صورت یک سیگنال (تابع متغیر با زمان) دریافت کرده و در واحد زمان به نمایش بگذارد. تا بدین ترتیب مشخصه های اساسی سیگنال مانند فرکانس، مقدار rms و از همه مهم تر شکل موج سیگنال را برای ما مشخص کند.



بعید است دانشجوی رشته برق باشید یا سر و کارتان با مدارهای الکتریکی و مخابراتی باشد اما با کاربردهای اسیلوسکوپ آشنا نباشید. اسیلوسکوپ ابزار اندازه گیری کاربردی در آزمایشگاه الکترونیک و مخابرات و همچنین وسیله کاربردی برای تمام اساتید و دانشجویان است. اصولا کلمه ‪ oscilloscope‬به معنی نوسان نما یا نوسان سنج است.

اسیلوسکوپ دستی 200MHz دو کانال+ فانکشن ژنراتور+مولتیمتر HDS2202S

اسیلوسکوپ ها در اشکال مختلفی مانند کارت اسیلوسکوپ، اسیلوسکوپ رومیزی و دستی برای کاربردهای متفاوت ساخته شده اند. مقاله تفاوت کارت اسیلوسکوپ با اسیلوسکوپ رومیزی و دستی را درفروشگاه ايران صنعت مطالعه نمایید.


هنگامی که در آزمایشگاه الکترونیک طرز کار مولتی متر را به ما می آموختند آن را وسیله ای معرفی می کردند که قادر است ولتاژ موج مورد نظر را اندازه گیری کند.

اما می دانیم که اولا مولتی متر در صورت تغییرات آنی یا سریع ولتاژ،  واکنش کندی نشان خواهد داد و بسیاری از ولتاژ هایی که تغییر می کنند را نشان نمی دهد، همچنین به ولتاژی که یک ولت متر نشان می دهد مقدار متوسط ولتاژ است نه مقدار لحظه ای آن، این رفتار متغیر ولتاژ باعث تعریف مفاهیم جدیدی  می شوند.


اسیلوسکوپ دیجیتال OWON HDS-#--el-editor---0.6043880911810224N سری 2-CH

وظیفه اصلی یک اسیلوسکوپ اندازه گیری امواج ولتاژ است. این امواج بر روی یک نمودار نمایش داده می شوند که می تواند چیزهای زیادی در مورد یک سیگنال به شما بگوید، مانند:

مقادیر زمان و ولتاژ یک سیگنال

فرکانس یک سیگنال نوسانی

“قطعات متحرک” یک مدار که توسط سیگنال نشان داده می شود

فرکانسی که با آن بخش خاصی از سیگنال نسبت به بخش های دیگر رخ می دهد

اینکه آیا یک قطعه معیوب، سیگنال را مخدوش می کند یا نه

چه مقدار از یک سیگنال جریان مستقیم (DC) یا جریان متناوب (AC) است

چه مقدار از سیگنال نویز است و آیا نویز با گذشت زمان تغییر می کند

کاربرد اسیلوسکوپ چیست؟

در حالی که اسیلوسکوپ ها در درجه اول برای اندازه گیری ولتاژ طراحی شده اند، می توانند سیگنال های مختلفی را شناسایی و اندازه گیری کنند، از جمله:

جریان:

چند راه برای استفاده از نوسان نما برای اندازه گیری جریان وجود دارد. یکی اندازه گیری افت ولتاژ در یک مقاومت شنت است. مورد دیگر این است که به سادگی از یک پراب جریان استفاده کنید.


اسیلوسکوپ حافظه دار (Oscilloscope )

صدا:

اندازه گیری صدا از طریق اسیلوسکوپ امکان پذیر است. شما به یک مبدل نیاز دارید (برای «تبدیل» سیگنال صوتی به ولتاژ)، که سپس آن را به یک کانال در محدوده متصل می‌کنید. سپس سیگنال را به صورت ولتاژ متناظر در مقابل زمان نمایش می دهید.

ظرفیت خازنی:

در حالی که یک اسیلوسکوپ اندازه گیری مستقیم ظرفیت خازن را نمی دهد، می توان آن را برای اندازه گیری ثابت زمانی به منظور یافتن ظرفیت واقعی یک سیستم الکتریکی یا قطعه با یک ژنراتور تابع دلخواه(Arbitrary Function Generator) استفاده کرد.


اسیلوسکوپ دیجیتال 200MHZ چهار کاناله OWON - XDS-3204E

ولتاژ DC:

اکثر نوسان نماهای مدرن امکان اندازه گیری ولتاژ DC را به صورت خودکار فراهم می کنند. با این حال، می توانید آن را به صورت دستی با “شمارش” شبکه های عمودی و ضرب در ولت در هر تقسیم اندازه گیری کنید.

فرکانس:

بیشتر اسیلوسکوپ های مدرن مانند ولتاژ DC، فرکانس را به صورت خودکار اندازه گیری می کنند. با این حال، می توان فرکانس را به صورت دستی با محاسبه دوره تناوب سیگنال (با استفاده از مکان نما یا شبکه های افقی) و تقسیم 1 بر دوره تناوبی که فرکانس را به شما می دهد، محاسبه کرد.


کارت اسیلوسکوپ دو کاناله VDS-1022

اندوکتانس:

اگر LCR متر ندارید، می توانید اندوکتانس را با یک نوسان نما و یک ژنراتور تابع اندازه گیری کنید. این یک اندازه گیری ساده با مقدار عدم قطعیت 3 تا 5 درصد خواهد بود.
همچنین شایان ذکر است که یکی از کاربردهای مهم این دستگاه، تست خازن با اسیلوسکوپ است که حتی از تست خازن با مولتی متر هم بهتر است.

اسیلوسکوپ چگونه کار میکند؟

یک اسیلوسکوپ به شما اجازه می دهد مشاهده کنید که چگونه ولتاژ بین دو نقطه در مدار در طول زمان تغییر می کند. به عنوان مثال، اگر بخواهید یک ولتاژ سینوسی را بررسی کنید، نوسان نمای شما ممکن است چیزی شبیه به شکل زیر را نشان دهد.

طرز کار اسیلوسکوپ:

با مشاهده چنین شکل موج هایی می توانید ایده ای از نحوه عملکرد یک مدار بدست آورید. این می تواند به شما کمک کند تا مشکلات احتمالی مدار را شناسایی کنید، عملکرد آن را مشخص کنید، یا یکپارچگی سیگنال را در یک خط انتقال مشاهده کنید.


اسیلوسکوپ قلمی RDS-1021

انواع اسیلوسکوپ:

انواع مختلفی از اسیلوسکوپ ها، چه آنالوگ و چه دیجیتال، با قیمت های متفاوت در دسترس هستند. از آنجایی که اسیلوسکوپ‌های دیجیتال می‌توانند برخی از سیگنال‌های گذرا را از دست بدهند، اسیلوسکوپ‌های آنالوگ هنوز برای برنامه‌های عیب‌یابی گذرا ارزشمند هستند. با این حال، اسیلوسکوپ‌های فسفری دیجیتال پیشرفته می‌توانند قابلیت‌های مشابهی را ارائه دهند.

خرید اسیلوسکوپ:

پیش از خرید اسیلوسکوپ لازم است تا نوسان نمای مناسب برای کاربرد مد نظرتان را پیدا کنید. همه نوسان نماها یکسان ساخته نمی شوند. بنابراین، قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه در کدام نوع آن سرمایه گذاری کنید، مهم است که نیازهای پروژه خود و نوع اسیلوسکوپی را که ممکن است برای اندازه گیری کارآمدترین و دقیق نیاز داشته باشید، درک کنید.


اسیلوسکوپ چهار کاناله TDS-8104

هنگام تصمیم گیری برای خرید اسیلوسکوپ، مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، از جمله پهنای باند، زمان افزایش، نرخ نمونه، چگالی کانال و پراب های سازگار. جهت خرید انواع اسیلوسکوپ با قیمت مناسب عبارت “خرید اسیلوسکوپ ازفروشگاه ايران صنعت .

در گوگل جستجو کنید تا وارد سایت فروشگاه ايران صنعت شوید و بهترین تجربه خرید آنلاین قطعات الکترونیکی خود را با ما تجربه کنید.



اسیلوسکوپ دیجیتال 50MHZ دو کاناله OWON - SDS-1052


اميدوارم ازمطالب اين فروشگاه لذت برده باشيد.باتوجه به نوسانات بازار هم اكنون ميتوانيد كليه محصولات اسيلوسكوپ را در فروشگاه ايران صنعت سفارش گذاري و خريد فرماييد.


كليدواژه:

نمايندگي محصولات اسيلوسكوپ، قيمت محصولات اسيلوسكوپ ،خدمات پس ازفروش محصولات اسيلوسكوپ ،مشخصات محصولات اسيلوسكوپ ،تاريخچه محصولات اسيلوسكوپ ،محصولات جديدمحصولات اسيلوسكوپ، اسيلوسكوپ OWON


هم اكنون ميتوانيد كليه محصولات اسيلوسكوپ را در فروشگاه ايران صنعت سفارش گذاري كنيد.



فروش يايان يك معامله نيست آغاز يك تعهد است


لينك خريد محصولات اسيلوسكوپ در فروشگاه ايران صنعت

گرد آورنده : irsanat.com :( مهدی آقابالازاده )
تاریخ ارسال :  1402/10/27     
تعداد مشاهده :193
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : آموزش تجهيزات آزمايشگاهي


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 100
تاریخ :1403/4/26
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.