سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
6دوربین حرارتی، ترموویژن حرفه ای سی ای ام مدل CEM DT-98853060023000130000000011300000000
5اسیلوسکوپ قلمی RDS-102130600381249022000149022000
4سوئیپ فانکشن ژنراتور تک کانال AG-41013060038294450510001445051000
3Doمتر محلول (سنجش میزان اکسیژن) لوترون LUTRON YK-22DOA30600432582610000001261000000
2ترمومتر تماسی PT100 پراب جدا با استاندارد IP67 ای زد AZ 8821306001353410110
1ترمومتر دیجیتال و پرتابل K, J, T, R, S, E تک کانال ای زد AZ 8855306001354310110
بستن

ديتالاگر دما و رطوبت چيست وچه كاربردي دارد؟

مقدمه:

دیتالاگر دما: دیتالاگر ها میتوانند برای اندازه گیری دماهای بسیار بالا و بسیار پایین استفاده شوند. دیتالاگر های رطوبت سنج میتوانند رطوبت نسبی، نقطه شبنم و غلظت بخار آب را در واحد های استاندارد یا متریک جمع آوری کنند.


در این مقاله قصد داریم به معرفی دیتالاگر(data logger) بپردازیم. در این نوشته با نحوه کار، انواع ورودی و کاربرد های یک دیتالاگر آشنا خواهید شد. پس تا انتها با ايران صنعت همراه باشید.

دیتالاگر چیست؟

 داده بردار (data logger) ابزاری است که تغییرات شرایط را با گذشت زمان کنترل و ثبت میکند.این دستگاه ها میتوانند به صورت واحد های مستقل کار کنند و دارای چندین کانال باشند. اکثر این واحد های مستقل با باتری کار میکنند که به آنها این امکان را میدهد قابل حمل (portable) باشند و مدت زمان طولانی در حال حمل و نقل کار کنند.


یک دیتالاگر چیست و چگونه کار میکند؟

دیتالاگر ها از یک میکروپروسسور، یک حافظه داخلی،برای ذخیره داده، و سنسور ها برای جمع آوری داده ها استفاده میکنند. آنها غالبا کوچک بوده و از باتری تغذیه مینمایند. دیتالاگر ها میتوانند با کامپیوتر ها ارتباط برقرار کرده و از نرم افزار ها برای نمایش و تحلیل اطلاعات بدست آمده استفاده کنند . آنها میتوانند خود دارای صفحه نمایشگر برای نمایش نمودار ها و اطلاعات بدست آمده باشند. همچنین بعضی دیتالاگر ها قادر هستند اطلاعات را به صورت بی سیم به دستگاه های دیگر منتقل کنن


دیتالاگر دما NTC و K چهار کانال SD کارت برند ای زد مدل AZ 88599

متداول ترین انواع ورودی شامل :

  • دیتالاگر فشار: اندازه گیری فشار گازها و مایعات از جمله فشار اتمسفر و آب .


  • دیتالاگر دما: دیتالاگر ها میتوانند برای اندازه گیری دماهای بسیار بالا و بسیار پایین استفاده شوند.

  • دیتالاگر های رطوبت سنج میتوانند رطوبت نسبی، نقطه شبنم و غلظت بخار آب را در واحد های استاندارد یا متریک جمع آوری کنند.

  • دیتالاگر ولتاژ: دیتالاگر های ولتاژ میتوانند با هر نوع اندازه گیری ولتاژ سازگار باشند از فشار تا گشتاور، بار و نیرو .


  • دیتالاگر جریان: دیتالاگر های جریان شامل طیف وسیعی از دیتالاگرهای AC و DC  هستند و اغلب برای نظارت بر تجهیزات ساختمان استفاده میشوند.




دیتالاگر در چه جاهایی استفاده می‌شود؟


1)دیتالاگر اتاق‌های سرور
2)دیتالاگر ثبت دما و ثبت رطوبت انبار‌های نگهداری دارو
3)دیتالاگر ثبت دما و ثبت رطوبت گلخانه‌ها
4)دیتالاگر ثبت دما و ثبت رطوبت دامداری‌ها
5)دیتالاگر ثبت دما و ثبت رطوبت مرغداری‌ها
6)دیتالاگر ثبت دما و ثبت رطوبت آزمایشگاه‌ها
7)دیتالاگر ثبت دما و ثبت رطوبت دیتاسنتر
8)دیتالاگر ثبت دما و ثبت رطوبت ایستگاه هواشناسی بدون مراقبت
9)ذخیره در ایستگاه‌های بدون مراقبت
10)ذخیره خودکار رطوبت خاک
11)ذخیره خودگار فشار گاز
12)اندازه‌گیری دما (رطوبت و…) مواد فاسد شدنی در حین انتقال محموله
13)تحقیقات حیات وحش
14)مانیتورینگ سطح مخازن
15)مانیتورینگ محیط زیست
16)مانیتورینگ خطوط لوله نفت و گاز
17)مانیتورینگ وضعیت رله در سیگنال دهی راه آهن
18)داده برداری از متغیرهای دما و فشار در طول خط لوله

استفاده از دیتالاگر دما و رطوبت در برخی مکان ها از جمله داروخانه و فروشگاه مواد غذایی ضروری می باشد. عدم استفاده از تجهیزات در این مکان ها ممکن است باعث ایجاد مشکلات عدیده ای شود. موادی مانند دارو و مواد غذایی که نیاز به مراقبت دقیق از لحاظ دما و رطوبت در محیط دارند باید توسط چنین دستگاه هایی تحت نظر قرار گیرند.


دیتا لاگر دماسنج دیجیتال وایرلس دماسنج داخلی و خارجی بی سیم
دیتالاگر دما و رطوبت در مدل های مختلف می توانند بنا به محل استفاده تک سنسوره و یا چند سنسوره باشند. همچنین این دستگاه ها در مدل های جدید از فناوری های جدیدی مانند بلوتوث و یو اس پی نیز بهره می برند.

دیتا لاگر ترمورطوبت سنج مدل TES-1361C

برای خرید دیتالاگر دما و رطوبت چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟

دیتالاگر دما و رطوبت و سایر مدل ها به دلیل اینکه دستگاه های حساسی می باشند و در مکان هایی مانند داروخانه های و فروشگاه های مواد غذایی نقش اساسی را ایفا می کنند بهتر است که از مراکز معتبر خریداری شوند. بهتر است این دستگاه از برند مناسب و با نرم افزار انتقال دیتای مخصوص به خود خریداری شود. همچنین با توجه به محل مصرف نوع و مدل این دستگاه ها را انتخاب نمایید و هزینه اضافی پرداخت نکنید

دیتا لاگر دما ورطوبت MEDEX آلمان مدل E213502

انواع مختلف دیتالاگر:

همانطور که اشاره شد تفاوت نوع و قیمت این دستگاه ها در تعداد سنسور و حساسیت آنها می باشد. در این بخش به انواع مهم دیتالاگر دما و رطوبت اشاره خواهیم کرد:

  1. دیتالاگر دما: این نوع از این دستگاه ها عمدتا به صورت مولتی سنسور می باشند یعنی دیتالاگر دما و رطوبت به صورت توامان می باشند. این مدل ثبت اطلاعات دما و رطوبت را انجام می دهد. موارد مصرف این نوع برای داروخانه ها، زنجیره سرد حمل واکسن، دارو و مواد بیولوژیک و مواد غذایی فاسد شدنی می باشد.
  2. دیتالاگر رطوبت: همانطور که اشاره شد این مدل هم توام با دیتالاگر دما و رطوبت می باشد و دیتاهای مربوط به رطوبت محیط را جمع آوری می نماید.
  3. مدل ثبت کننده فشار: این نوع دیتالاگر ثبت کننده فشار مایعات یا گازها می باشد. برای اندازه گیری عمق آب عمدتا مورد استفاده قرار میگیرد. بدیهی است که این مدل از دستگاه ها ضد آب می باشند.
  4. از مدل های دیگر می توان دیتالاگر ارتعاشی، دیتالاگر محیط وحش و غیره را نام برد.


دیتالاگر دما و رطوبت سیم کارتی SENCO 149

موارد استفاده دیتالاگر دما و رطوبت

به طور کلی دیتالاگر دما و رطوبت در مکان هایی که نیاز است تا دما و رطوبت به صورت دائمی مورد ثبت و کنترل قرار گیرد مورد استفاده قرار می گیرد. در این بخش به مهم ترین این مکان ها اشاره خواهیم کرد:

  1. داروخانه ها: استفاده از دیتالاگر دما و رطوبت در داروخانه یکی از ضروریات می باشد. این داروخانه چه انسانی باشد و چه دامی نیاز به مانیتورینگ دقیق دما و رطوبت خواهند داشت. برخی داروها که نیاز به یخچال ندارند حساسیت کمتری نسبت به این موضوع دارند. ولی این موضوع در خصوص داروهای یخچالی و واکسن ها از حساسیت بالایی برخوردار است.
  2. فروشگاه ها: یکی دیگر از مکان هایی که استفاده از دیتالاگر دما و رطوبت برای آن بسیار مهم می باشد فروشگاه های مواد غذایی می باشد. درست است که برای برخی مواد غذایی رطوبت و دمای محیط چندان مهم نیست ولی برای برخی از مواد غذایی فاسد شدنی این موضوع بسیار مهم می باشد. در صورت عدم رعایت و کنترل دما و رطوبت محیط ممکن است سلامت مصرف کنندگان به خطر بیفتد.
  3. سردخانه ها: وظیفه اصلی سردخانه های در مدل های مختلف ثابت نگه داشتن دما و رطوبت می باشد. در سردخانه های صنعتی از نوع پیشرفته این دستگاه ها را برای زیر نظر داشتن دما، رطوبت و نوسان برق استفاده می کنند.
  4. بیمارستان ها: دیتالاگر دما و رطوبت در قسمت های خاصی از بیمارستان مانند: بخش های عفونی، بخش های جراحی و سردخانه و محل نگهداری داروهای بیمارستانی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین استفاده از مدل ثبت کننده نوسان برق نیز برای بیمارستان ها مهم خواهد بود.


دیتالاگر دما، رطوبت و فشار USB دیجیتال ای زد مدل AZ ۸۸۱۶۳

برای خرید دیتالاگر دما و رطوبت چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟

دیتالاگر دما و رطوبت و سایر مدل ها به دلیل اینکه دستگاه های حساسی می باشند و در مکان هایی مانند داروخانه های و فروشگاه های مواد غذایی نقش اساسی را ایفا می کنند بهتر است که از مراکز معتبر خریداری شوند. بهتر است این دستگاه از برند مناسب و با نرم افزار انتقال دیتای مخصوص به خود خریداری شود. همچنین با توجه به محل مصرف نوع و مدل این دستگاه ها را انتخاب نمایید و هزینه اضافی پرداخت نکنید.

نمایش و اندازه گیری دما و رطوبت و ثبت اطلاعات و سوابق مربوط به آن بسیار حایز اهمیت بوده و در بیشتر صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی ، کشاورزی و ..  وجود سیستم نمونه برداری از دما و رطوبت در کل سال امری است اجتناب ناپذیر.

یکی از خصوصیات اصلی دیتالاگرها، توانایی برداشت مقادیر سنسورها و ذخیره داده ها برای استفاده آتی آن می باشد. هر چند در مواردی که از دیتالاگر استفاده می شود به ندرت فقط از جمع آوری و ذخیره داده استفاده می شود. شما ناگزیرید که توانایی تحلیل و ارائه داده های ذخیره شده را داشته باشید تا بتوانید تصمیمات حیاتی را بر اساس داده های ذخیره شده بگیرید.

دیتالاگر دما از ادغام یک ترمیستور یا ترموکوپل به طور مستقیم  یک مجموعه ، دستگاه ضبط کم وزن و سبک را ایجاد می کند. تنها ضعف این دستگاه این است که باید در نقطه‌ای قرار گیرد که دمای آن اندازه گیری شود. این امر مانع از استفاده از حسگرهای داخلی در محیط های با دمای بالا می شود زیرا عناصر الکترونیکی موجود در دستگاه باید در یک محدوده دمای خاص کار کنند. با این حال ، آنها را برای ورود به سیستم درجه حرارت های تجربه شده در هنگام حمل و نقل مفید می سازد ، همانطور که ممکن است هنگام حمل آثار هنری یا محصولات فاسد شدنی مانند تخم مرغ مورد نیاز باشد.در تأسیسات ، به ویژه در مواردی که اندازه گیری دقیق یا پردازش حساس به دما انجام می شود ، دیتالاگر دما و رطوبت می تواند در شناسایی ناکارآمدی ها مفید باشد. همین امر در تکثیر گیاهان و حیوانات نیز صادق است. نگرانی ویژه برای مدیران برای امکانات ، محافظت در برابر لژیونلا است که می تواند یک شکل احتمالی کشنده سینه پهلو را ایجاد کند. در برنامه های کاربردی مانند این ، ترکیبی از داده های دما و رطوبت ضبط شده ای از زمان با شرایط را برای یک دوره طولانی فراهم می کند.

پارامترهای مهم در انتخاب دیتالاگر دما و رطوبت:


•    رنج اندازه گیری دما و رطوبت
•    دقت اندازه گیری
•    ظرفیت حافظه داخلی
•    داشتن صفحه نمایشگر و قابلیت نمایش همزمان دما و رطوبت
•    محیطی و تماسی بودن دیتالاگر
•    قابلیت آلارم از مقدار تعیین شده


دیتالاگر دما مدل 88081 شرکت AZ تایوان


از دیتا لاگر ها چه استفاده ای می توان کرد:

یکی از خصوصیات دیتالاگرها، توانایی برداشت مقادیر سنسورها و ذخیره داده ها برای استفاده آتی می باشد. هر چند در مواردی که از دیتالاگر استفاده می شود به ندرت فقط از جمع آوری و ذخیره داده استفاده می شود. شما ناگزیرید که توانایی تحلیل و ارائه داده های ذخیره شده را داشته باشید تا بتوانید تصمیمات حیاتی را بر اساس داده های ذخیره شده بگیرید. یک دیتالاگر کامل اغلب باید شامل اجزای نشان داده شده در تصویر زیر باشند.


روش کار دیتالاگرها:

دیتالاگرها از سنسورهایی برای تبدیل رویدادها و داده‌ها به سیگنال‌های دیجیتال یا آنالوگ استفاده می کنند. این سیگنال‌های به داده های قابل فهم و عددی تبدیل شده و سپس به رایانه یا حافظه موردنظر منتقل می‌شوند. دیتالاگر این امکان را به ما می‌دهد که با انتقال داده‌ها به رایانه یا حافظه، می توان به وسیله نرم افزارهایی آنها را تحلیل کرد و روی دیسک سخت رایانه و یا رسانه های ذخیره‌سازی کرد.

کلام آخر:

امروزه پیدا کردن دیتالاگر باکیفیت آن هم با قیمت کم و مناسب در بازارهای ایرانی کار سخت و دشواری است، خبر خوب تیم ما این است که اعلام نماییم در فروشگاه ايران صنعت انواع دیتالاگرهایی مانند دیتالاگر دما باكيفيت هاي عالي موجود ميباشد.


اميدوارم ازمطالب اين فروشگاه لذت برده باشيد.باتوجه به نوسانات بازار هم اكنون ميتوانيد كليه محصولات ديتالاگر دما و رطوبت را در فروشگاه ايران صنعت سفارش گذاري و خريد فرماييد.

كليدواژه:

انواع ديتالاگر، فروش ديتالاگر،ديتالاگر دما،ديتالاگررطوبت،قيمت ديتالاگر،خدمات پس ازفروش ديتالاگر،مشخصات 




گرد آورنده : irsanat.com :( مهدی آقابالازاده )
تاریخ ارسال :  1402/10/26     
تعداد مشاهده :165

ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : آموزش تجهيزات آزمايشگاهي


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 51
تاریخ :1403/4/26
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.