بستن







چگونه افسوس گذشته و ترس از آينده را رها كنيم


«نه نگران آینده باشید و نه غرق گذشته شوید؛ فقط در زمان حال باشید، در لحظه بمانید و فقط امروزتان را زندگی کنید». اینها توصیه‌هایی هستند که بارها و بارها شنیده‌ایم اما همچنان با این مفهوم همیشه در حال تغییر در جدالیم. چرا؟ چرا در حال ماندن اینقدر سخت است؟

چرا اصرار داریم سرسختانه به گذشته بچسبیم یا در نگرانی نسبت به آینده دست و پا بزنیم؟ جواب ساده است: چون گفتنش راحت است اما انجامش بسیار سخت!

در این مطلب قصد داریم کمک‌تان کنیم تمرکزتان را روی زمان حال نگه دارید.



    روی یک چیز تمرکز کنید و با تمام توان و توجه خود به آن نگاه کنید 

راه های عملی برای فراموش کردن گذشته

روی یک چیز تمرکز کنید‎

در مورد یک چیز تصادفی مثل مداد و صندلی حرف نمی‌زنیم. اینکه بنشینید و با تمام تمرکزتان به یک چیز بی‌تحرک نگاه کنید طبیعتا خسته کننده و بی‌مفهوم است. منظور این است که از طبیعت چیزی را انتخاب کنید که می‌تواند یک درخت، یک گل و یا رودخانه باشد. با تمام توان‌تان به آن خیره شوید و به جزء جزء آن توجه کنید.

اگر انتخاب کردید که روی یک درخت متمرکز شوید، دقت کنید که هر یک از برگهای آن چگونه حرکت می‌کند. روی خطوط و بافت تنه‌ی درخت زوم کنید و ببینید چه طیف‌هایی از رنگها را می‌توانید پیدا کنید. به نجوای درخت گوش دهید و نوای باد را که با شاخ و برگها می‌رقصد بشنوید. اگر می‌خواهید روی سگ یا گربه‌ی خانگی‌تان تمرکز کنید تماشا کنید بدنش چگونه با هر دم و بازدمش تکان می‌خورد. ببینید چطور به فضای خالی خیره می‌ماند و چگونه با آرامش به خواب می‌رود.

روی بینی او تمرکز کنید و ببینید با هر بویی که به مشامش می‌رسد چطور آن را تکان می‌دهد. وقتی روی یک چیز به تنهایی متمرکز می‌شوید، 100 درصد در لحظه هستید بدون اینکه حتی بفهمید.

                                                                                                               هر روز مدیتیشن کنید، فقط 10 دقیقه 

نگران آینده

هر روز مدیتیشن کنید‎

باور نمی‌کنیم آنقدر سرتان شلوغ باشد که نتوانید 10 دقیقه در روز برای مدیتیشن وقت پیدا کنید. لازم نیست آدم خاصی باشید تا مدیتیشن کنید. هر کسی می‌تواند این کار را انجام دهد و خوب است بدانید مدیتیشن، بهترین راه برای ماندن در زمان حال است. اپلیکیشن‌های بسیار خوبی برای مدیتیشن وجود دارد که می‌توانید روی گوشی همراه‌تان نصب کرده و به راحتی و به سرعت این تمرین بسیار مفید را انجام دهید، مانند اپلیکیشن‌های Calm یا Headspace.

دنیا را جوری ببینید که انگار دارید فیلم تماشا می‌کنید 

وقتی در اتوبوس یا قطار نشسته‌اید، وقتی در کافی شاپ یا رستوران هستید و یا حتی وقتی که طول خیابان را پیاده روی می‌کنید، تصور کنید در سینما جلوی پرده‌ی نمایش هستید. لحظه‌ای کاملا آرام باشید و فقط هر چیزی که در آن لحظه در اطراف‌تان در حال روی دادن است تماشا کنید. این فیلم «زندگی» نام دارد، یک فیلم مستند. این کار سریع‌ترین شیوه‌ی ممکن برای از فکر و خیال بیرون آمدن و پیدا کردن راهی مستقیم به سمت اکنون است.

روی کف پای‌تان متمرکز شوید 

بله عجیب است، اما اثر دارد. اگر دیدید درگیر احساسات بد و ناخوشایندی هستید که همه‌اش برمی‌گردد به درگیری ذهنی در مورد آنچه که دیروز اتفاق افتاده یا قرار است فردا روی بدهد، فقط کافیست لحظه‌ای مکث کنید و روی کف پای‌تان تمرکز کنید. چشمها را ببندید و حواس‌تان را جمع کنید. سعی کنید پوست نرم کف پای‌تان را احساس کنید، بدون اینکه با دست لمسش کنید؛ فقط از تمرکزتان استفاده کنید.

تماس کف پای‌تان با کفش‌تان را احساس کنید یا دقت کنید کف پای‌تان در تماس با کفپوش، موزاییک یا هر سطح دیگری چه حسی دارد. اگر در فضای سبز هستید پاهای‌تان را لخت کنید و روی چمن بگذارید و سعی کنید چمن‌ها را لای انگشتان‌تان حس کنید. به انگشت‌ها دقت کنید، به قوس کف پای‌تان و به پاشنه‌. عجیب به نظر می‌رسد اما با تمرکز کردن روی پاهای‌تان، کاملا در زمان حال هستید و افکار گذشته و آینده‌تان ناپدید شده‌اند.

                                                                                                                                          برقصید 

راه های عملی برای فراموش کردن گذشته

با یکی از آهنگ‌های دوست داشتنی‌تان برقصید و رها شوید‎

رقصیدن آزادانه و بی‌قید و شرط بهترین راه برای پاکسازی ذهن از نشخوار فکری و دور راندن افکار مزاحم است که هم حال‌تان را خوب می‌کند و هم لذتبخش است. منظور ما این نیست که در وسط سوپرمارکت یا ایستگاه اتوبوس شروع کنید به رقصیدن (هر چند اگر شهامت این کار را دارید واقعا تحسین برانگیزید!)، بلکه توصیه می‌کنیم هدفون‌تان را بگذارید، در اتاق‌تان را ببندید و با یکی از آهنگ‌های دوست داشتنی‌تان برقصید و رها شوید.


گرد آورنده : irsanat.com :( ولی براتلو )

تاریخ ارسال :  1397/7/15     
تعداد مشاهده :3650
دیگر مطالب مرتبط با موضوع : گزارش های علمی تحقیقی


آخرین مقالات ارسالی

دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 78
تاریخ :1403/1/28
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.