سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
1%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%202%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%303001126450458000150458000
بستن

نقش فولیک اسید در کاهش ابتلاء به آلزایمر

اخبار,اخبار پزشکی

بررسی پژوهشگران مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران نشان می‌دهد که اسید فولیک (ویتامین B۹) احتمالاً موجب کاهش ابتلاء به آلزایمر یا کاهش فرایند پیشرفت این بیماری می‌شود.

به گزارش ایسنا، "تاو پروتئین" یکی از مهم‌ترین پروتئین‌های سلول‌های عصبی است که در انتقالات پیام عصبی نقش مهمی ایفا می‌کند. تجمعات این پروتئین در تمامی بیماری‌های تحلیل برنده عصبی از جمله آلزایمر دیده می‌شود.

 

کمبود ویتامین B9 در بیماری‌های تحلیل‌برنده سیستم عصبی دیده می‌شود که می‌تواند بر نقش قابل‌توجه این ویتامین در جلوگیری از ایجاد تجمعات تاو پروتئینی دلالت داشته باشد. ویتامین B9 یا فولیک اسید با دادن یک واحد کربن به آنزیمی که بر روی این پروتئین تاثیر دارد (PP2A)، می‌تواند از تجمعات تاو جلوگیری کند.

 

در این پژوهش، برهم‌کنش فولیک اسید و تاو پروتئین با استفاده از تکنیک‌های فلوریمتری، دورنگ‌نمایی دورانی، تست THT و میکروسکوپ الکترونی مورد بررسی قرار گرفت. این بررسی‌ها نشان داد که ویتامین B9 باعث کاهش ایجاد تجمعات پروتئینی تاو می‌شود و می‌تواند پیشنهادکننده این فرضیه باشد که ویتامین B9 احتمالاً باعث کاهش ابتلا به آلزایمر یا کاهش فرایند پیشرفت این بیماری می‌شود.

 

ویتامین‌های خانواده B یکی از بزرگ‌ترین دسته‌های ویتامینی بوده که در فرایندهای مختلفی نقش ایفا می‌کنند. ویتامین B9 یا فولیک اسید به عنوان یکی از ویتامین‌های خانواده B، در انتقال گروه‌های تک‌کربنه در بدن نقش دارد. این ویتامین محلول در آب است که در درمان کم‌خونی ناشی از کمبود فولیک اسید، بیماری‌های قلبی-عروقی و سکته استفاده می‌شود. همچنین فولیک اسید به‌عنوان مکمل غذایی برای جلوگیری از نقص لوله عصبی در جنین در طول بارداری، برای زنان باردار تجویز می‌شود.

 

ویتامین B9 برای ساخته‌شدن DNA و RNA و متابولیسم آمینواسیدها که برای تقسیم سلول مورد نیاز هستند، ضروری است. از آنجایی‌که انسان‌ها قادر به ساخت فولیک اسید نیستند، این ویتامین باید از منابع غذایی تأمین شود. منابع غنی فولات شامل گیاهانی با برگ تیره، عصاره مخمر، مرکبات، جگر و عدس است.

 

کمبود فولیک اسید و ویتامین B12 باعث ایجاد کم‌خونی مگالوبلاستیک می‌شود. میزان پایین‌تر از استاندارد فولیک اسید با بالا رفتن احتمال ایجاد نقص لوله‌های عصبی، هایپر هموسیستئینمی(که باعث افزایش ریسک بیماری‌های قلبی-عروقی می‌شود) و کم شدن متیلاسیون DNA (افزایش خطر سرطان) در ارتباط است.

 

این مطالعه، از سوی ثمین قاسم‌زاده، با راهنمایی استاد غلامحسین ریاضی، در قالب پایان‌نامه کارشناسی ارشد با عنوان «بررسی اثر فولیک اسید بر ایجاد تجمعات پروتئینی تاو در شرایط in vitro» صورت گرفته است.

  

گرد آورنده : irsanat.com :( ولی براتلو )

تاریخ ارسال :  1397/7/11     
تعداد مشاهده :3688
دیگر مطالب مرتبط با موضوع : پزشکی


آخرین مقالات ارسالی

دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 78
تاریخ :1403/1/10
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.