بستن



روش ضدعفونی کردن دستگاه‌های الکترونیکی
بیماری کووید-۱۹ که با نام ویروس کرونا شناخته می‌شود، این روزها توجه افراد را برای تمیز کردن دستان جلب کرده، اما تمیز نگه داشتن وسایلی که در طول روز مکررا مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است که البته با توسعه فناوری، تلفن همراه در صدر این فهرست قرار دارد. 

به گزارش ایسنا، آگاهی از اینکه پیدا کردن راهی موثر برای تمیز کردن وسایل الکترونیکی گران‌قیمت شما بدون اینکه به آنها آسیب ‌برساند، کاری دشوار است و از طرف دیگر ممکن است ابزارهایی وجود داشته باشند که وسایل شما را مرطوب کنند، اما عملا نتوانند از عهده ضدعفونی کردن آنها بربیایند. به همین دلیل وب‌سایت گیم‌اسپات روش‌هایی سریع و آسان را برای چگونگی ضدعفونی کردن تلفن، صفحه کلید و سایر ابزارهای فناوری رایج در نظر گرفته است.

 

در عصر گوشی‌های هوشمندی که غالبا با صفحه‌های نمایش بزرگ تعریف می‌شوند، تمیز نگه داشتن گوشی آیفون یا اندروید شما، شاید از همیشه آسان‌تر باشد. از آنجایی که تلفن همراه احتمالا از آن دسته وسایلی است که هر کجا که می‌روید همراهتان است، ضدعفونی آن به‌طور مرتب اهمیتی بالایی دارد. با وجود این، در صورتی که راه و محصول مناسبی را برای تمیز کردن گوشی خود انتخاب نکنید، می‌توانید باعث آسیب رساندن به گوشی خود شوید.

 

اول از همه، لازم است بدانید که نباید گوشی هوشمند خود را در هر محصول تمیزکننده‌ای فرو کنید. بهترین راه برای ضد عفونی کردن آیفون، استفاده از الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد است و شرکت اپل هم محلول پاک‌کننده و ضدعفونی‌کننده کلروکس (Clorox wipe) را پیشنهاد می‌کند.

 

همچنین نباید الکل یا مواد ضدعفونی‌کننده را مستقیما روی سطح و صفحه نمایش گوشی بزنید، زیرا خیلی مهم است که مایعات وارد هیچ یک از شکاف‌های گوشی نشود. بلکه یک دستمال نرم از جنس میکروفیبر را آغشته به الکل کنید و آن را روی تمامی سطوح گوشی و منافذ آن همچون محل شارژ، هندزفری و لنز دوربین بمالید و پس از پاک و ضدعفونی کردن گوشی با یک دستمال نرم و خشک دیگر اقدام به خشک کردن گوشی آیفون خود کنید.

 

چگونه صفحه کلید و ماوس را تمیز کنید

تمیز کردن صفحه کلید و ماوس کمی سخت‌تر از گوشی‌های همراه است، زیرا احتمال اینکه مایعات به ابزارهای این وسایل الکترونیکی وارد شده و باعث خرابی آنها شود، بیشتر است. با وجود این، تمیز نگه داشتن آنها دشوار نیست. شما می‌توانید برای تمیز کردن این دستگاه‌ها، از همان الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد که برای تلفن خود استفاده می‌کنید بهره ببرید؛ با این تفاوت که باید قبل از پاک کردن دستگاه‌های خود، مقداری از رطوبت دستمال را با فشردن کم کنید. در این مرحله می‌توانید با خیال راحت، صفحه کلید و ماوس خود را نیز تمیز کنید، البته لازم است که قسمت‌های بالایی و کناره‌های کلیدها را پاک کنید  و درصورتی که می‌خواهید زیر کلیدها را هم پاک کنید، باید هر کدام از آنها را از جای خود خارج کنید.

 

پس از اینکه تمام صفحه کلید خود را پاک کردید، می‌توانید از یک دستمال میکروفیبر یا پارچه بدون پرز برای خشک کردن آن استفاده کنید؛ حتی در صورتی که هیچ مایعی روی صفحه کلید شما دیده نمی‌شود، بهتر است این کار را برای ایمن‌تر بودن و حفظ سلامت دستگاهتان انجام دهید. خوشبختانه ماوس بسیار کوچکتر از صفحه کلید است، بنابراین پاک کردن آن دشوار نخواهد بود؛ هرچند لازم است برای تمیز کردن آن هم دقت بالایی به خرج دهید.


next

گرد آورنده : irsanat.com :( محمدرضایی )
تاریخ ارسال :  1398/12/25     
تعداد مشاهده :4247
دیگر مطالب مرتبط با موضوع : اخبار علمی


آخرین مقالات ارسالی

دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 64
تاریخ :1403/1/10
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.