بستن

اختراع دو دانش آموز ایرانی برای سالمندان

دو نوجوان محقق ایرانی موفق به طراحی و ساخت دستگاهی برای شست و شوی دندان مصنوعی شده اند که بدون استفاده از مواد شوینده دندان ها را تمیز و ضدعفونی می کند.

اختراع دو دانش آموز ایرانی برای سالمندان

«مادربزرگ های ما دندان مصنوعی دارند، هر دوی آنها برای تمیز کردن دندان های خود با مشکل روبرو بودند و حتی اگر از خمیردندان استفاده کنند ضمن اینکه دندان تمیز نمی شود، احتمال آسیب به آن یا خوردگی بعضی بخش ها وجود دارد. اگر هم فردی غیر از خود سالمند بخواهد دندان را تمیز کند، کمی دشوار است؛ پس به فکر ساخت دستگاهی افتادیم که هم دندان ها را بدون آسیب تمیز کند و هم خیال مادربزرگ را راحت».


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، ششمین جشنواره و نمایشگاه نوآوری و فناوری رَبع رشیدی، در 17 حوزه تخصصی برگزار شد و در یکی از این حوزه ها میزبان فعالیت های پژوهشی و فناورانه دانش آموزی بود.
دو دختر دانش آموز سال یازدهم دبیرستان تیزهوشان فرزانگان البرز 5 که سطور بالا از آنها نقل قول شده است، توانسته اند دستگاهی بسازند که با کمک امواج دندان مصنوعی را تمیز و ضدعفونی می کند و ضمن کمک به سالمندان به محیط زیست نیز آسیب نمی رساند.

***تمیز کردن دندان مصنوعی با امواج الکترومغناطیسی


ترنج عباسی یکی از این دو دانش آموز در مورد این دستگاه توضیح داد: این دستگاه دندان مصنوعی را تمیز و ضدعفونی می کند و برای این کار از هیج ماده شیمیایی استفاده نمی شود به همین دلیل به محیط زیست آسیب نمی رساند زیرا در خمیردندان مواد مضر برای محیط زیست وجود دارد و در این دستگاه با استفاده از امواج شستشو و ضدعفونی انجام می شود.

وی ادامه داد: این دستگاه علاوه بر اینکه باعث نمی شود دندان مصنوعی تحلیل رود باکتری ها و میکروب ها را انبوه زدایی و مواد غذایی را از سطح دندان پاک می کند. داخل این دستگاه نوعی مدار وجود دارد، در یک قسمت آن آب پر می شود و با استفاده از امواج استفاده می شود و بعد از روشن کردن با زدن به برق حدود 15 دقیقه بعد کاملا دندان شستشو و تمیز است.

به گفته عباسی طراحی و ساخت این دستگاه زیر نظر یک دانشجوی کارشناسی ارشد پزشکی هسته ای انجام شده که خود دانشجوست و پذیرفت که راهنمایی ما را در ساخت این دستگاه برعهده بگیرد.

یاسمن حسینی دیگر دانش آموز حاضر در این طرح گفت: این دستگاه را به المپیادها و جشنواره های مختلفی ارائه داده ایم که تاکنون مدال نقره المپیاد جهانی جوانان کره جنوبی، همچنین رتبه سوم جشنواره دانش آموزی ابن سینا را به خود اختصاص داده و دارای تاییدیه علمی از دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز هست و قصد داریم برای ثبت اختراع آن به زودی اقدام کنیم.

وی در مورد هزینه تولید این دستگاه گفت: اگر دستگاه به تولید انبوه برسد با قیمت قبلی ارز حدود 60 هزار تومان می توانستیم قیمت داشت ولی به دلیل گران شدن بعضی قطعات احتمالا اکنون هزینه تولید هر واحد به 100 هزار تومان می رسد.

ششمین جشنواره و نمایشگاه نوآوری و فناوری های ربع رشیدی با حضور 1700 طرح از 27 استان کشور میزبان نوآوران و فناوران در 17 حوزه مختلف بود. همچنین حدود 250 طرح در بخش مسابقه شرکت کردند که در دو مرحله با استفاده از متخصصان هر حوزه داوری شده اند و در انتها طرح های برتر در 4 حوزه شامل واحدهای صنعتی غذا و دارو، الکتروتیک، شهر هوشمند و سه فناور برتر کل جشنواره معرفی شدند.

گرد آورنده : irsanat.com :( ولی براتلو )

تاریخ ارسال :  1397/8/20     
تعداد مشاهده :3826
دیگر مطالب مرتبط با موضوع : اختراعات ، اکتشافات ونوآوری های جدید


آخرین مقالات ارسالی

دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 74
تاریخ :1403/1/30
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.