بستن

معاینه فنی خودروها با جدیت انجام شود

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:با توجه به اهمیت کاهش آلودگی هوا و نقش خودروها در این فرایند، معاینه فنی خودروها باید با جدیت دنبال شود.



مسعود تجریشی در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: خودروها نقش اساسی در آلودگی هوا دارند بنابراین با وارد شدن به فصول سرد سال و بروز پدیده وارونگی دما مشکل آلودگی هوا بیشتر می شود پس باید اجرای یک سری اقدامات مانند معاینه فنی تا قبل از شروع زمستان جدی گرفته شود.

وی تاکید کرد: معاینه فنی یکی از ارکان رسیدن به هوای سالم تر است پس تلاش کنیم حداقل وضعیت بدتر نشود چون کار زیادی برای بهتر شدن نمی توانیم انجام دهیم بنابراین با انجام کارهایی مانند معاینه فنی حداقل شرایط را تثبیت شده نگه داریم.

تجریشی اظهار داشت: انتظار ما این است که به قانون احترام گذاشته شود و آن چیزی که تعهد هر دستگاهی است چه نظارت و چه اجرا به درستی انجام شود.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از مهمترین ابزاری که برای کاهش آلودگی هوا در اختیار داریم معاینه فنی خودروها است، وقتی نمی توانیم اتوبوس ها را نوسازی کنیم و واردات داشته باشیم باید آنهایی را که در اختیار داریم نوسازی ، فیلتر دوده نصب کنیم و در جا روشن نمانند.


معاینه فنی خودرو


وی در باره تاثیر تحریم ها در این روند اظهار داشت: علاوه بر تحریم ها، کمبود منابع مالی نیز در کُند شدن روند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تاثیر دارد، به عنوان مثال قرار بود دولت 8 میلیارد دلار برای نوسازی 70 هزار اتوبوس و کامیون اعتبار تخصیص دهد اما با کاهش فروش نفت عملا این کار عملی نشد.

معاون سازمان محیط زیست گفت:اگر شرکتی مانند هیوندایی تا 5 سال تمام تولیدات خود را به ایران بفروشد فقط کمبود اتوبوس و کامیون های ما جبران شده است؛ چون سالها است که کامیون ها و اتوبوس های خود را نوسازی نکرده ایم. اگر بخواهیم طبق قانون عمل کنیم باید تقریبا 50 درصد کامیون های کشور متوقف شوند.

تجریشی اظهار داشت: بسیاری از کارها باید در سال های قبل انجام می شد اما به دلایل مختلف از جمله تحریم ، کمبود منابع مالی و تغییر مدیریتی انجام نشده و اکنون همه روی هم تلمبار شده اند.
وی گفت: به عنوان مثال قرار بود 70 هزار تاکسی نوسازی شود، کار خوب پیش رفت و اکنون فقط حدود 5 تا 6 هزار تاکسی باقیمانده است که به علت افزایش قیمت ارز و افزایش قیمت خودرو خودرو ساز زیر بار نمی رود.با هدف حل این مشکل در حال رایزنی با بانک ها برای تامین منابع مالی هستیم اما چون ثبات مدیریتی وجود ندارد کارها به کُندی پیش می رود.

گرد آورنده : irsanat.com :( ولی براتلو )

تاریخ ارسال :  1397/8/20     
تعداد مشاهده :3838
دیگر مطالب مرتبط با موضوع : محيط زيست


آخرین مقالات ارسالی

دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 54
تاریخ :1403/1/10
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.