بستن

ایران قطب تشخیص و درمان بیماری های نقص ایمنی در آسیا

تهران-ایرنا- معاون مرکز تحقیقات نقص ایمنی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه ایران قطب تشخیص و درمان بیماری های نقص ایمنی است، گفت: ایران و ژاپن در تشخیص و درمان بیماری های نقص ایمنی در آسیا پیشرو هستند.

ایران قطب تشخیص و درمان بیماری های نقص ایمنی در آسیا

دکتر نیما رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا، ایران را یکی از کشورهای پیشرفته در این حوزه اعلام کرد و گفت: از نظر امکانات تشخیصی و نیز درمان این بیماری، ایران در ردیف خیلی از کشورهای اروپایی قرار دارد و بسیار بهتر از کشورهای منطقه است.


وی اظهار کرد: برخی بیماران کشورهای همسایه برای تشخیص و درمان نقص ایمنی به ایران مراجعه می کنند و این موضوع نشان دهد وضعیت مناسب ایران در این حوزه است.

** شناسایی بیش از 350 نوع بیماری نقص ایمنی

دکتر رضایی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 350 نوع بیماری نقص ایمنی اولیه در دنیا شناسایی شده است، ادامه داد: بیماری نقص ایمنی فراوانی های متفاوتی دارد که از یک نفر در هر 2 هزار نفر تا یک نفر در هر 10 هزار نفر می تواند متفاوت باشد.
وی به راه اندازی بانک اطلاعات بیماران نقص ایمنی اشاره کرد و گفت: ثبت اطلاعات بیماران در حال انجام است و تاکنون اطلاعات بیش از 3 هزار بیمار در این بانک ثبت شده است.
رضایی اظهار داشت: پیش بینی می شود که تعداد مبتلایان به بیماری های نقص ایمنی اولیه بیشتر از این تعداد باشد و تخمین زده می شود که تعداد بیماران در کشور به حدود 20 هزار نفر برسد.
معاون مرکز تحقیقات نقص ایمنی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه تاکنون خیلی از بیماران شناسایی نشده اند، گفت: اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند و درمان مناسب دریافت کنند، می توانند زندگی طبیعی داشته باشند.

** ازدواج فامیلی بیشترین عامل بروز بیماری های نقص ایمنی

وی اظهار داشت: در هر منطقه ای که ازدواج فامیلی بیشتر باشد، احتمال بروز بیماری نقص ایمنی افزایش می یابد. اگر والدینی که ناقل بیماری باشند با هم ازدواج کنند، احتمال بروز بیماری بیشتر می شود.
رضایی با اشاره به اینکه در استان خاصی شیوع این بیماری بیشتر نیست، گفت: در همه استان ها این بیماری مشاهده می شود و اگر بیماری در استانی کمتر گزارش می شود به دلیل کمتر بودن بیماران نیست، بلکه به این دلیل می تواتند باشد که کمتر بیماری تشخیص داده شده است.
معاون مرکز تحقیقات نقص ایمنی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از لحاظ تعداد بیماری، در ایران بیشتر از کشورهای غربی است و دلیل آن هم فراوانی ازدواج های فامیلی است.

** علائم بیماری نقص ایمنی

وی مهمترین علائمی که بیماران نقص ایمنی پیدا می کنند را عفونت ها اعلام کرد و گفت: عفونت های مکرر می تواند از علائم این بیماری باشد.
رضایی ادامه داد: فردی که در سال 4 بار یا بیشتر دچار عفونت گوش میانی می شود ، 2 بار یا بیشتر به عفونت های سینوس، ریه یا عفونت جدی مبتلا می شود باید به پزشک مراجعه کند.
وی، واکنش های غیرمناسب به واکسیناسیون یا نشان دادن عوارض غیر متعارف و سابقه عفونت مکرر در خانواده ها می تواند از علائم این بیماری باشد و کسانی که این علائم را دارند به پزشکان متخصص مراجعه کنند.
رضایی، بیماری نقص ایمنی را به 2 دسته اولیه و ثانویه تقسم کرد و گفت: سیستم ایمنی بدن می تواند دچار نقص شود که نقص ثانویه آن شامل بیماری های مانند ایدز می شود.
وی بیان داشت: نقص سیستم ایمنی اولیه شامل نقص های ژنتیکی است که سبب می شود یکی از اجرای سیستم دفاعی بدن از نظر کمیت یا کیفیت دچار مشکل شده و فرد مستعد ابتلا به بیماری شود.

گرد آورنده : irsanat.com :( ولی براتلو )

تاریخ ارسال :  1397/8/18     
تعداد مشاهده :3742
دیگر مطالب مرتبط با موضوع : پزشکی


آخرین مقالات ارسالی

دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 64
تاریخ :1403/1/09
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.