بستن

توسط محققان کشور محقق شد ساخت شیرهای الکتروهیدرولیک خودکنترلی«EHSV» برای اولین بار در ایران

دانش طراحی و ساخت شیرهای الکتروهیدرولیک خودکنترلی (EHSV) در اختیار نخبگان ایرانی درآمد در حالی که در زمره محصولات تحریمی‌بوده و جوانان این مرز و بوم کاری کردند که سلاح تحریم‌های علمی هم علیه جمهوری اسلامی ناکارآمد شود.



ساخت شیرهای الکتروهیدرولیک خودکنترلی«ehsv» برای اولین بار در ایران

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، ۱۴ آبان ماه سالجاری در حالی منصور غلامی وزیر علوم از دانش طراحی و ساخت شیرهای الکتروهیدرولیک خودکنترلی (EHSV) رونمایی کرد که این تکنولوژی برای اولین بار در اختیار نخبگان جوان ایرانی قرار گرفته است.

این فناوری طی فرآیندی 11 ساله در شرکت سرو هیدرولیک پویا حاصل و مرحله مطالعات ساخت در سال ۱۳۸۶ آغاز شده است، در سال ۱۳۹۲ دستیابی به دانش ساخت حاصل شده و سپس ساخت یک نوع شیر برای صنایع نورد فولاد صورت گرفته که هم اکنون نمونه‌سازی یک محصول در کلاس هوایی در حال انجام است.

در طی این فرآیند دانشی (سیستمی) در طراحی و ساخت و دانش تعمیرات بسیاری از مجموعه‌های صنایع پیشرفته داخلی مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گرفته است که در نهایت دسترسی به دانش فنی چنین محصول استراتژیکی میسر شده است.

دستیابی به دانش فنی شیرهای الکتروهیدرولیک خود کنترلی (EHSV) همواره یکی از نیازهای ضروری کشور بوده و تاکنون سابقه تولید داخلی ندارد و هیچ مجموعه‌ای در ایران به دانش ساخت و تولید این مجموعه دست پیدا نکرده است.

سطح فناوری این محصول بسیار پیچیده بوده و نیازمند تجربیات اجرایی در این حوزه است. این محصول جزو نیازهای فناورانه کشور توسط ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری طبقه‌بندی شده است.

دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت این شیرها از گلوگاه‌های فناوری کشور در صنایع پیشرفته بوده و تولید داخلی این محصول با توجه به پیچیدگی‌های فوق‌العاده زیاد فنی، باعث خروج از تحریم ناشی از انحصار این موضوع توسط کشورهای سازنده آن خواهد بود.

تخمین ارزش دلاری دستیابی به این فناوری قریب به ۱۰ میلیون دلار است و صرفه اقتصادی حداقل ۱۰ برابری در بر خواهد داشت.

در حقیقت بازار این فناوری مشتمل بر تمام سیستم‌های کنترل هیدرولیکی هوایی، نفت و گاز، صنایع سنگین و صنعتی است و تجاری‌سازی آن منجر به‌کارگزاری طیف وسیعی از متخصصان و نیروی کار در این حوزه خواهد شد. زمان ساخت و تأمین قطعات این محصول با سرعتی بالا در شرکت قابل انجام خواهد بود.

تمامی مراحل کلیدی طراحی و ساخت این محصول توسط متخصصان شرکت به دقت مستندسازی شده که مشتمل بر ۲۱ جلد و بالغ بر ۴۵۰۰ صفحه شامل موضوعات مختلفی همچون طراحی، تحلیل، ساخت، تست و مونتاژ، بهره‌برداری، ایمنی، نظارت و تضمین کیفیت می‌شود.

دستیابی به این دانش فنی نیازمند استفاده از مدیریت دانش پیشرفته، ارتقا و حفظ تفکر سیستمی، به کارگیری کارکنان متخصص، به روز و متعهد، ارتقای اعتماد به نفس در سرمایه‌های انسانی شرکت، توجه به منعطف نگاه داشتن ساختار سازمانی شرکت، ایجاد و ارتقای توانمندی در تهیه و تدوین مدارک و مستندات طراحی و تولید (نقشه‌ها، ...) تأمین دسترسی به تجهیزات فنی خاص، ارتقای توان فنی و قدرت ایجاد راهکار جدید در مواجهه با مسائل فنی پیچیده، سرعت بالا در حل مسائل پیچیده و در نهایت در نظر داشتن استاندارد و کیفیت محصولات بوده است.

گرد آورنده : irsanat.com :( ولی براتلو )

تاریخ ارسال :  1397/8/17     
تعداد مشاهده :3700
دیگر مطالب مرتبط با موضوع : اخبار علمی


آخرین مقالات ارسالی

دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 62
تاریخ :1403/2/04
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.