سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
1%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20NTP-8009%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%208%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%B3030011286156900011569000
بستن

خواص بابونه برای پوست، از درمان آکنه تا از بین بردن تیرگی دور چشم



خواص بابونه

بابونه یکی از گیاهانی است که فواید بسیاری برای پوست و مو دارد‎

 

بابونه یکی از گیاهانی است که فواید بسیاری برای پوست و مو دارد. بابونه می تواند آکنه های صورت شما را محو کند، تیرگی دور چشم شما را از بین ببرد و حتی شوره موهای تان را درمان کند.

  خواص و فواید بابونه برای پوست و مو

بیشتر محصولات زیبایی و آرایشی معمولا پُر از مواد شیمیایی هستند و به همین دلیل هر روزه افراد بیشتری تمایل پیدا می‌کنند تا از محصولات گیاهی برای پوست و موی خود استفاده کنند. از دوران باستان گیاهان گوناگونی برای زیبایی کاربرد داشته است که یکی از آنها بابونه است.

 بابونه به خاطر ویژگی‌های آرامش بخشی، ضد حساسیت، ضد باکتری و ضد التهابی که دارد معروف است. بابونه در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی به کار می‌رود مانند مرطوب کننده‌ها و پاک کننده‌ها و همچنین محصولات تثبیت کننده‌ی رنگ مو.

 انواع گوناگونی از محصولات بابونه در دسترس است که معروف‌ترین آنها، دمنوش بابونه است. روزانه بیش از یک میلیون فنجان چای بابونه در سراسر دنیا مصرف می‌شود. بابونه به صورت عصاره‌ی مایع، عصاره‌ی روغنی، کنستانتره و در کرِم‌ها و پمادها نیز موجود است.

 _ بابونه برای درمان آکنه

اگر مدام در حال مبارزه با جوش‌ها و اثر به جا مانده از آنها هستید، می‌توانید از چای بابونه به صورت موضعی استفاده کنید که شیوه‌ای ارزانقیمت و طبیعی برای کاهش تظاهر آکنه و اثر به جا مانده از آن است. بابونه یک آنتی اکسیدان قوی است که به درمان آکنه کمک می‌کند.

  کاربرد روزانه بابونه برای درمان آکنه

یک فنجان چای بابونه دم کنید، لیف تمیزی را به آن آغشته کرده و کمی بچلانید. صورت خود را با یک پاک کننده‌ی ملایم بشویید. لیف را روی صورت خود بگذارید و اجازه دهید لیف 15 دقیقه در تماس با پوست بماند. لیف را بردارید و صورت خود را با آب ولرم آبکشی کنید و با حوله‌ی نخی خشک کنید. این کار را روزی دو بار انجام دهید.

  کاربرد هفتگی بابونه برای درمان آکنه

در یک فنجان یک قاشق غذاخوری گل بابونه بریزید و آب داغ را به آن اضافه کنید، بگذارید 20 دقیقه دم بکشد. یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق چایخوری آبلیمو و یک عدد سفیده تخم مرغ را با آن ترکیب کنید تا ماسک درست شود. ماسک را روی صورت تمیز خود گذاشته و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. سپس صورت را با آب سرد بشویید. این کار را هفته‌ای یک بار انجام دهید.

 

خواص بابونه برای پوست

بابونه می تواند آکنه های صورت شما را محو کند‎

 

_ روشن کردن رنگ پوست با بابونه

چای بابونه مانند روشن کننده‌ طبیعی پوست عمل کرده و رنگ پوست‌تان را بازتر می‌کند و ضمنا درخشش خوشایندی به آن می‌دهد. بابونه حفره‌های پوست را جمع می‌کند که باعث می‌شود پوست شما جوان‌تر و زیباتر به نظر برسد. دو فنجان آب جوش تهیه کنید، دو قاشق غذاخوری بابونه خشک شده را در آن بریزید و بگذارید 5 تا 7 دقیقه دم بکشد. سپس آب آن را صاف کنید و یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چایخوری آبلیمو به آن اضافه کنید. ترکیب حاصل را به پوست صورت و گردن‌تان بزنید و بگذارید تقریبا 15 دقیقه بماند، سپس با آب کاملا بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

  _ مبارزه با پیری پوست با بابونه

بابونه که منبع عالی آنتی اکسیدان‌هاست با رادیکال‌های آزاد در بدن که به سلول‌های پوست آسیب می‌زنند مبارزه کرده و از بروز آن جلوگیری می‌کند. بابونه می‌تواند بازسازی بافت و سلول‌های پوست را تسریع کند، حفره‌های پوست را ببندد و پروسه‌ی پیری را کُند کند.

 کاربرد روزانه بابونه برای مبارزه با پیری پوست

یک فنجان چای بابونه درست کنید و بگذارید خنک شود. یک پنبه توپی را به آن آغشته کرده و به پوست‌تان بزنید، 10 دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد آبکشی کنید. این کار را هر روز انجام دهید تا پوستی سالم و درخشان داشته باشید.

  کاربرد دوره‌ای بابونه برای مبارزه با پیری پوست

گه گاه می‌توانید از بخار چای بابونه برای صورت خود استفاده کنید تا حفره‌های پوست باز شده و آلودگی‌ها خارج شوند.

  _ لایه برداری پوست با بابونه

بافت ریزدانه‌ای چای بابونه به عنوان لایه بردار طبیعی پوست نیز عمل می‌کند. چای بابونه می‌تواند سلول‌های مرده‌ و خشک شده‌ی پوست را جدا کرده و آن را نرم و درخشان کند.

محتویات 2 یا 3 عدد چای کیسه‌ای بابونه را در کاسه‌ای خالی کنید، کمی شکر و روغن زیتون اضافه کرده و اسکراب درست کنید. این اسکراب خانگی را به آرامی به صورت خود بزنید و با حرکات دورانی ماساژ بدهید. سپس صورت را با آب سرد آبکشی کرده و خشک کنید. این کار را هفته‌ای یکبار انجام دهید.

  _ محو کردن حلقه‌های تیره زیرچشم با بابونه

طبیعت نرم کننده و آرامش بخش بابونه به روشن کردن تیرگی پای چشم کمک می‌کند. خاصیت ضد التهابی بابونه نیز از التهاب اطراف چشم و پف آن می‌کاهد.

4 عدد چای کیسه‌ای بابونه را به مدت 5 دقیقه در یک فنجان آب داغ دم کنید. کیسه‌های چای را خارج کرده و دو تا را داخل یخچال و دو تای دیگر را روی کانتر آشپزخانه بگذارید. ابتدا چای کیسه‌ای روی کانتر را به مدت 5 دقیقه روی چشمهای بسته خود بگذارید و سپس چای‌های کیسه‌ای داخل یخچال را به مدت 5 دقیقه روی پلک‌های بسته خود قرار دهید. این درمان را هر وقت که بخواهید می‌توانید انجام دهید.

  _ درمان شوره سر با بابونه

آب کشیدن موها با چای بابونه برای برطرف کردن شوره سر مفید است و ضمنا خارش پوست سر را تسکین داده و درخشش زیبایی به موهای کدر می‌دهد.

2 تا 3 فنجان آب جوش درست کنید و 4 یا 5 عدد چای کیسه‌ای بابونه را در آن بگذارید تا دم بکشد، بعد از اینکه کاملا خنک شد کیسه‌ها را خارج کنید. موهای‌تان را طبق معمول بشویید و نرم کننده بزنید، سپس با چای بابونه آبکشی کنید. بگذارید موهای‌تان خودشان خشک شوند.

  _ التیام زخم و بریدگی‌های جزئی با بابونه

بابونه التیام دهنده‌‌ای قوی نیز هست چون خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی دارد. بابونه مانند یک ضد عفونی کننده‌ی موثر عمل کرده و می‌توان آن را برای درمان بریدگی‌های جزئی و زخم‌ها به کار برد.

ضمنا بابونه می‌تواند التهاب و قرمزی ناحیه‌ی آسیب دیده را کاهش بدهد چون ویژگی ضد التهابی هم دارد. چند عدد چای کیسه‌ای بابونه را در آب گرم بگذارید و یکی را خارج کرده و روی زخم فشار دهید. هر چند بار که لازم بود این کار را انجام دهید. همچنین می‌توانید عصاره‌ی طبیعی بابونه را بخرید و آن را مستقیما به محل آسیب بزنید.

گرد آورنده : irsanat.com :( ولی براتلو )

تاریخ ارسال :  1397/8/09     
تعداد مشاهده :3847
دیگر مطالب مرتبط با موضوع : طب سنتی وداروهای گیاهی


آخرین مقالات ارسالی

دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 57
تاریخ :1403/1/09
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.