سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
1PH%20%D9%85%D8%AA%D8%B1%D9%82%D9%84%D9%85%DB%8C0170000011700000
بستن

رییس دانشگاه تهران مطرح کرد

رتبه 16 علمی ایران در ارزیابی WOS/عملکرد خوب دانشگاه‌های کشور در عرصه علمی

دانشگاهها

رییس دانشگاه تهران با اشاره به کسب رتبه 16 علمی ایران در ارزیابی WOS، گفت: دانشگاه تهران بیشتر تحقیق مبتنی بر بافت اجتماعی را که کاربرد اجتماعی دارند و مشکلات جامعه را حل می‌کنند در پژوهش‌های خود مورد توجه قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی در مراسم افتتاحیه نشست بین‌المللی خاورمیانه-اروپا که در کیش برگزار شد، با اشاره به موفقیت‌های علمی دانشگاه‌های ایران اظهار کرد: عملکرد دانشگاه‌های ایران در عرصه علمی بسیار خوب بوده است، به گونه‌ای که در مجلات نمایه شده توسط WOS ایران رتبه ۱۶ را دارد.

وی افزود: وزارت علوم و وزارت بهداشت ارتقا و تقویت فعالیت بین‌المللی و مشارکت دانشگاه‌های ایران را در این فعالیت‌ها در دستور کار قرار داده‌اند. فعالیت بین‌المللی ایران عمدتاً بر تبادل دانشجو و استاد تمرکز دارد که راهنمایی مشترک رساله‌های دکتری و ارائه مدرک مشترک و تحقیقات مشترک از جمله این فعالیت‌ها است. در واقع این فعالیت‌ها اغلب مبتنی بر تماس‌های فردی است و کمتر به شکل برنامه‌ریزی شده و منسجم است.

دکتر نیلی احمدآبادی با اشاره به رسالت مسئولیت اجتماعی دانشگاه تهران، گفت: ما بیشتر تحقیق مبتنی بر زمینه و بافت اجتماعی را که کاربرد اجتماعی دارند و مشکلات جامعه را حل می‌کنند، مد نظر داریم نه تحقیقات برخاسته از پارادایم رشته‌های دانش سنتی.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: فناوری پیشرفته استاندارد زندگی شهری را ارتقا بخشیده است، اما باعث استفاده بیش از حد منابع شده است که کمبود منابع ارزشمند، تغییر اقلیم و غیره را در پی داشته است.

دکتر نیلی احمدآبادی افزود: برخی تغییرات جهانی مهم‌ترند و می‌توانند مسائل و مشکلات اجتماعی زنجیروار در پی داشته باشد. مثلاً، وقتی درباره کمبود آب صحبت می‌کنیم، اثر ناخوشایند فقط بر زندگی معمولی مردم ندارد، بلکه برای امنیت غذا، ثبات اجتماعی و صلح زیانبار است و مهاجرت گسترده را در پی دارد. بنابراین مبارزه با این کمبودها و چالش‌ها باید اولویت اول باشد و فقط سیاست‌گذاران، دانشمندان و مشارکت و همکاری دوجانبه می‌تواند آنها را تقلیل دهد.

وی گفت: مشارکت علمی به ما کمک کرده تا این نشست خاورمیانه–اروپا را در جزیره کیش به شکلی موفق برگزار کنیم. نشستی که توسعه پایدار آینده در عصر چهارم انقلاب صنعتی را هدف قرار داده است.

دکتر نیلی احمدآبادی افزود: ما بر این باوریم که نشست خاورمیانه–اروپا فرصتی مناسب برای تجدید ارتباطات و بحث درباره موضوعاتی است که مورد علاقه هیأت‌های شرکت کننده از کشورهای منطقه و اروپا است.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: مایه خوشحالی است که نشست فوق طیف وسیعی از موضوعات مربوط به آب، انرژی‌های تجدیدپذیر، مسائل شهری، به ویژه مسائل مربوط به جنبه‌هایی از این موضوعات شبکه‌ای مهم در مدیریت شهرهای هوشمند آینده را در دستور کار قرار داده است.

دکتر نیلی احمدآبادی در ادامه با اشاره به اهمیت نشست نشست خاورمیانه–اروپا، گفت: اهداف اصلی این نشست اساساً تریبونی برای بحث درباره همکاری بین پژوهشگران و تصمیم سازان برای غلبه بر چالش‌های جاری و آینده و نیز جستجوی امکانات بین‌المللی و یافتن منابع مالی برای فعالیت‌های پژوهشگران در کشورهای منطقه و اروپا است.

وی اظهار کرد: کنسرسیوم دانشگاه‌های ایران به شکلی راهبردی تصمیم گرفت نشست خاورمیانه–اروپا را برای از میان برداشتن موانع و همکاری فرا مرزی، شناسایی فرصت‌های علمی مشترک و مشارکت فکری برای تعیین یک راهبرد به منظور همکاری مؤثر برنامه‌ریزی کرد.

در ادامه این نشست دکتر عباس زارعی هنزکی دبیر علمی این نشست، پیشرفت‌های فناورانه و انقلاب فناوری را سبب تغییر جهان توصیف و تصریح کرد: انقلاب فناوری جهان را تغییر داده است و به تبع آن کارها نیز تغییر کرده‌اند و افراد بیشتری با این فناوری‌ها کار می‌کنند، در نتیجه مشاغل جدید و روابط جدید شکل گرفته است که باید عوارض منفی این تغییر را بر زندگی مردم در نظر بگیریم.

دبیر علمی نشست گفت: این نشست، تریبونی برای همکاری پژوهشگران، تصمیم سازان و صاحبان کار و سرمایه است تا با بحث درباره موضوعات مهم نشست، بهره‌برداری مناسب از منابع در آینده را مد نظر قرار دهند.

همچنین دکتر توماس آندرسون، مشاور ارشد نشست بین‌المللی خاورمیانه و اروپا، گفت: این اولین نشست بین خاورمیانه و اروپا در مقطع زمانی خاصی است. این زمان بسیار مهم است. ما باید خارج از مرزهای خود کار کنیم. مسائل این نشست جهانی‌اند. امروز لازم است بین خاورمیانه و اروپا، بین پژوهشگران و نوآوران و بین فرهنگ‌های مختلف گفتگو وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد: ما باید با آنچه که با آنها زندگی می‌کنیم، به شکلی مطلوب برخورد کنیم. آب، هوا و... مسائل زندگی ما هستند و ایران کشوری استثنایی با تاریخ استثنایی به شمار می‌رود و باید این گفتگوها ادامه داشته باشد و در سایر قاره‌ها و کشورها، بین مؤسسات مختلف نیز برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران،‌ نشست خاورمیانه-اروپا با شرکت اندیشمندان دانشگاهی و صاحب‌نظران حوزه‌های آب، محیط زیست، انرژی و... تا یکشنبه ۲۹ مهر ادامه دارد.

گرد آورنده : irsanat.com :( حامد براتلو )

تاریخ ارسال :  1397/7/28     
تعداد مشاهده :3873
دیگر مطالب مرتبط با موضوع : اخبار دانشگاه


آخرین مقالات ارسالی

دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 72
تاریخ :1403/2/05
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.