اخبار فرهنگی هنری
سایت ایران صنعت

کــاربر مهمان گـــرامی خوش آمـــدیدلوگوی سایت ایران صنعت





رامبد جوان: «قانون مورفی» تازگی دارد

رامبد جوان

رامبد جوان تاکید می‌کند: فیلم «قانون مورفی» که به زودی اکران می‌شود، یک کمدی خانوادگی و با ویژگی‌هایی است که در سینمای ایران تازگی دارد.

این کارگردان که به تازگی پروانه نمایش فیلم جدیدش با نام «قانون مورفی» صادر شده است، در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا بیان کرد:‌ «قانون مورفی» یک کمدی اکشن سرحال، خوش ریتم و متفاوت با آنچه بیشتر در سینمای ایران ساخته می‌شود است که من به عنوان کارگردان و محمد شایسته به عنوان تهیه‌کننده در کنار دیگر عوامل تولید فیلم، هرچه در توان داشتیم و بلد بودیم را برای این پروژه خرج کردیم تا یک فیلم خوب به سینمای ایران و سینمادوستان تقدیم کنیم.

او با اشاره به اینکه «قانون مورفی» فیلم سختی بوده است، افزود: این فیلم یک اثر کمدی و کاملا خانوادگی است و حتی به نظرم برای نوجوانان می‌تواند خیلی مناسب باشد، بدون اینکه خانواده‌ها بابت شوخی‌های اخلاقی و مسائلی از این قبیل نگرانی داشته باشند.

این فیلم که ساخت آن در بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شد، در تهران و شمال کشور فیلمبرداری شده است. امیر جدیدی، امیر جعفری، هادی کاظمی، سروش صحت و رامبد جوان از جمله بازیگران این کمدی اکشن هستند که جلوی دوربین حسین جلیلی بازی کرده‌اند.

پس از فیلم «نگار»، «قانون مورفی» پنجمین فیلمی است که جوان آن را کارگردانی کرده و بعد از فیلم‌های «اسپاگتی در هشت دقیقه» و «پسر آدم، دختر حوا» بار دیگر در فیلم خودش نقشی را ایفا کرده است.

رامبد جوان

تاریخ ارسال :  1397/7/27     
تعداد بار مشاهده :  33

سپند امیرسلیمانی در برنامه علی ضیاء:

فیلم کمدی را در هیچ جای دنیا نمی‌شود با خانواده دید/ چهار سال است از همسرم جدا شده‌ام

سپند امیرسلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون، با حضور در برنامه «فرمول یک» از زندگی شخصی خود گفت.

فیلم کمدی را در هیچ جای دنیا نمی‌شود با خانواده دید/ چهار سال است از همسرم جدا شده‌ام


به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدعلی ضیاء شب گذشته سه شنبه ۲۴ مهر، در شبکه یک و در برنامه فرمول یک، میزبان سپند امیرسلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون بود.

امیرسلیمانی در پاسخ به این سوال ضیاء که منتقدان از تو به عنوان یک بازیگر معمولی برای نقش‌های معمولی نام می‌برند، اظهار کرد: بالاخره سینما نقش‌های معمولی هم دارد که یک بازیگر معمولی باید بازی کند. همانطور که جامعه به سیاستمدار، رفتگر، دکتر، کارواش و... احتیاج دارد فیلم هم به سوپراستار، سیاهی لشکر و... نیاز دارد.

حال سوپراستار شدن را ندارم

این بازیگر یادآور شد: من نه حالش را دارم و نه بلدم که سوپراستار باشم. اینکه آن مدلی توی چشم باشم را دوست ندارم. اصلا راستش من سوم راهنمایی بودم و می‌خواستم به هنرستان موسیقی بروم، اما گفتند باید از اول راهنمایی می‌آمدی و نشد. بعد رفتم برای دانشگاه موسیقی امتحان دادم، بازیگری قبول شدم!

فرزند سعید امیرسلیمانی درباره نقش پدرش در آغاز درخشان کارش در حرفه بازیگری افزود: من برای اولین کارم تست دادم. البته از اول نقش‌های خیلی معمولی بازی نکردم!

اگر از قیافه پدر یا خواهرم خوششان نیاید به من نقش نمی‌دهند

وی در این باره که آیا دوست داشتی فامیلی ات چیز دیگری باشد، تاکید کرد: گاهی وقت‌ها بله. چون ممکن است اگر کسی از قیافه بابام یا کمند خوشش نیامده باشد، به من نقش ندهد.

هیچ کدام از منتقدان پول کرایه خانه مرا نمی‌دهند!

امیرسلیمانی تصریح کرد: من نه پدر پولداری داشتم و نه خانواده پولداری. من باید کرایه خانه و خرج زندگی می‌دادم و هیچ کدام از منتقدان قطعا کرایه خانه مرا نمی‌دادند! خداراشکر من یک سال است صاحبخانه شده ام، اما در تهران بخواهی صاف صاف راه بروی هم باید ماهی ۵ میلیون تومان پول داشته باشی.

وقتی کرایه خانه ام عقب افتاده بنشینم تا کار خوب پیشنهاد شود؟

بازیگر «اخراجی ها» ادامه داد: دهه ۶۰ که پدرم خیلی کار می‌کرد و رو بورس بود، آنقدر پولی نمی‌گرفت. حرف زدن خیلی راحت است که من بیایم اینجا بنشینم و نقد کنم. وقتی کرایه خانه ام عقب افتاده بنشینم تا کار خوب پیشنهاد شود؟

در همه جای دنیا دیدن فیلم کمدی با خانواده آسان نیست

وی با بیان اینکه برای کارم زحمت کشیده ام، به بیننده ۴ میلیون نفری فیلم «هزارپا» اشاره و در پاسخ به سوال ضیاء درباره فیلم طنزی که نشود آن را با خانواده دید، گفت: در همه جای دنیا دیدن فیلم کمدی با خانواده آسان نیست و یکی از بخش‌های مهم فیلم‌های کمدی در همه جای دنیا شوخی‌های جنسی است.

آنقدر که خودی‌ها به من گفتند چرا در اخراجی‌ها بازی کردی، مردم نگفتند

امیرسلیمانی در بخش دیگری از سخنانش اذعان کرد: برای همه کسانی که نقد می‌کنند احترام قائلم، اما نقد باید منصفانه باشد. در حرفه ما هر کاری می‌گیرد، خودی‌ها بیشتر درباره آن حرف می‌زنند. آنقدر که اطرافیانم به من گفته اند چرا اخراجی‌ها را بازی کرده‌ای مردم در خیابان نگفته اند.

بازیگر «خوب، بد، جلف» ادامه داد: همه ما درد فرهنگسازی داریم. در ایران ۹۰ سال است مردم سینما می‌روند و آن‌ها حق انتخاب دارند. اینکه بگوییم چه را چطور ببینند نمی‌شود. یک بار فیلم کمدی ۱۵ میلیارد می‌فروشد، یک بار ۸۰۰ میلیون. مردم هستند که انتخاب می‌کنند «لاتاری» که فیلم جدی است را پرفروش کنند.

برای اولین بار اینجا اعلام می‌کنم که چهار سال است جدا شده ام

امیرسلیمانی همچنین خبری درباره زندگی شخصی اش را برای اولین بار روی آنتن زنده اعلام کرد: برای اولین بار از برنامه تو اعلام می‌کنم که ۴ سال است جدا شده ام و تنها زندگی می‌کنم. این اولین بار هم هست که می‌گویم. نه متاهل بودنم به دردم خورد نه مجرد بودنم. وام که نمی‌خواهم بگیرم. من آدم تنهایی هستم. امروز می‌توانم چلوکباب بخورم، اما دیشب نان و پنیر و هندوانه خوردم، چون دوست داشتم.

این بازیگر در این باره که همیشه طوری از خوبی‌های ازدواج می‌گوید که انگار خودش جدا نشده، تاکید کرد: هنوز هم از من بپرسی درباره مزیت‌های ازدواج می‌گویم و معتقدم همه حتما باید ازدواج کنند. اینکه دو نفر نتوانند زندگی مشترکشان را ادامه دهند و جایی به پایان برسند، به این معنی نیست که ازدواج بد است. ما به خاطر اختلاف سلیقه‌های شدید، تصمیم گرفتیم به سال‌هایی که با هم بودیم احترام بگذاریم و جدا بشویم.

طنز فاخر داریم، اما طنز سخیف نداریم

امیرسلیمانی با بیان اینکه من پذیرفته ام شغلی دارم که در آن شغل ممکن است یکی عاشقم شود و دیگری از من متنفر شود، در پاسخ به اینکه آیا طنز سخیف داریم، اظهار کرد: شاید به خاطر اعتقادات مذهبی و اجتماعی مان یک سری چیز‌ها به نظرمان جذاب و درست نیاید و سخیف به نظر برسد، اما به نظرم هیچ چیز در ایران فراتر از آنچه در صنعت فیلمسازی جهان رخ می‌دهد نیست. طنز فاخر داریم، اما طنز سخیف نداریم. من با این اسم گذاری‌ها مخالفم.

در سه فیلم از ۵ فیلم پرفروش ۱۰ سال اخیر بازی کرده ام

امیرسلیمانی یادآور شد: پنج فیلم پرفروش ۱۰ سال اخیر را اگر نگاه کنی من در سه فیلم از آن‌ها بازی کرده ام اصلا شما بگو نقش دیوار را داشته ام، اما در این کار‌ها بوده ام. هیچ کس نمی‌تواند جلوی روزی که برای مقدر است را بگیرد.

بازیگر «نهنگ عنبر» درباره مافیا و روابط در سینما گفت: نمی‌گویم هیچ چیز در سینما ربطی به رابطه ندارد. خود من شاید اگر پسر سعید امیرسلیمانی نبودم آقای داوودی مرا نمی‌شناخت و اولین تجربه بازیگری ام در کار او نبود.

۶ تا ساز می‌زنم و موسیقی درس می‌دهم

وی همچنین درباره علاقه اش به موسیقی نیز توضیح داد: من ۶ تا ساز می‌زنم. شعر‌های زیادی گفته ام، اما تا به حال به فکر انتشار آن‌ها نیفتاده ام، چون شاعر نیستم و آن‌ها دلنوشته بوده اند. اما در زمینه موسیقی تدریس کرده ام و شاگردانم حالا ساز می‌زنند و حتی خودشان مدرس شده اند. یک قطعه آهنگ هم منتشر کردم که بعضی‌ها دوست داشتند و بعضی هم دوست نداشتند.

امیرسلیمانی در بخش دیگری از حرفهایش اظهار کرد: مرا نه به خاطر بازی ام انتخاب می‌کنند نه پدرم نه بفروش بودنم ... امروز تهیه کننده‌ای به من زنگ زد و گفت: به من گفته اند با سپند کار کن، چون با این به مشکل برنمی خوری.

وقتی هنوز سیگار را ترک نکرده بودم، حاضر نشدم درباره مضراتش حرف بزنم

این بازیگر در پایان گفت: اگر من حرفی می‌زنم که کسی دوست ندارد من فقط نظرم را می‌گویم. من سه سال پیش برنامه‌ای درباره ترک سیگار دعوت شدم و گفتم نمی‌توانم در این باره حرف بزنم، چون هنوز سیگار می‌کشم و اگر کسی مرا در خیابان ببیند می‌گوید این فازش چیست؟! امروز چند سال است که سیگار را ترک کردم.

تاریخ ارسال :  1397/7/26     
تعداد بار مشاهده :  25

اجلاس پنج روزه ایکوفوم در موره ملی ایران

تقدس در موزه از نگاه موزه‌شناسان

موزه

در تعریف جدید موزه‌داری که سال اینده در اجلاس ایکوم مطرح می‌شود امیدواریم با خصوصیاتی کشوری مانند ایران با تنوع‌های اقلیمی و فرهنگی هماهنگ‌تر باشد.


به گزارش ایسنا، با توافق ایکوم جهانی و براساس توافق‌نامه ۲۰۱۶ در میلان قرارِ برگزاری مجمع ادواری ایکوفوم ۲۰۱۸ در تهران تصویب می‌شود و دوشنبه ۲۳ مهر جاری آئین گشایش چهل و یکمین سمپوزیوم جهانی ایکوفوم در موزه ملی ایران برگزار و کار این اجلاس برای پنج روز با عنوان "موزه‌شناسی و مکان های مقدس" در تهران در حال برگزاری است.


سید احمد محیط طباطبایی، رییس ایکوم ایران در این زمینه به ایسنا می‌گوید: براساس توافق ایکوم ۲۰۱۶ در میلان ایتالیا، قرار شد مجمع ادواری ایکوفوم که بخش موزه‌شناسی ایکوم است در تهران برگزار شد، این اتفاق در سال ۲۰۱۷ در پاریس قطعی شد و اقدامات آن به مرور انجام شد ، اما مسائل پیش‌امده در گذشته شرایط سخت‌تری را برای برگزاری این مساله ایجاد کرد، اما به هر حال ایکوم از برگزاری این اجلاس در تهران پشتیبانی کرد و در نهایت این اجلاس یک بخش مجمع ادواری ایکوفوم و بخش عمده‌ای شامل کارگاه و سخنرانی برگزار می‌شود.

او با بیان این‌که سخنرانی‌ها با رویکرد موزه و تقدس در طول کارگاه برگزاری می‌شود، افزود: این عنوان نه فقط برای مسلمانان و شیعیان که برای سایر ادیان توحیدی و سایر ساکنان نیز باعث شده تا ایران انتخاب شود، چون ایران سرزمینی است که بیش از ۳۰۰ کلسیای تاریخی دارد و پیامبران توحید را در خود جای داده است.

وی با اشاره به ویژگی سایت خیابان سی تیر نیز بیان کرد: ویژگی‌های این سایت کمک زیادی کردتا اجازه برگزاری کارگاه درتهران باشد، چون این خیابان انواع کلیساها، و موزه‌های مذهبی مثل ارامنه تا کلاسیک مثل آبگینه و غیر شی محور و براساس بازسازی تاریخ مثل موزه علم و فناوری، موزه‌های وقفی و خصوص مثل ملک و موزه مفهومی مثل موزه صلح و موزه باستان شناسی مثل موزه ملی ایران، همگی باعث شد تا این خیابان به عنوان یک مکان مقدس انتخاب و تعیین شود و موزه‌های این منطقه مورد بازدید قرار گیرند.

او با بیان این که ۶۷ نفر از ایران و ۳۷ نفر خارج از کشور برای حضور در این مجمع ادواری شرکت کرده‌اند، ادامه داد: امیدواریم نتیجه این اجلاس در تغییر بهتر رویکرد تعریف موزه که سال اینده در مجممع جهانی ایکوم در آن برگزار می‌شود، موثر باشد، چون قرار است تعریف جدیدی برای موزه در ان اجلاس ارائه شود.

وی ادامه داد: امیدواریم این اجلاس به اندازه‌ای تاثیرگذار باشد که آن تعریف، با خصلت‌ها و ویژگی‌های ایران، هماهنگ تر باشد، چون ایران نماد تنوع فرهنگی و تنوع اقلیمی و همزیستی ادیان است.

فرانسوا مرس رئیس ایکوفوم نیز در این مراسم گزارشی از روند کار این مراسم ارائه داد و از سختی گرفتن روادید کار سخن گفت که ایران توانست آن را برطرف کند.

خاک ایران در فرهنگ حاصلخیز است


حجت‌الله ایوبی، دبیر کمیسیون ملی یونسکو نیز در این مراسم اظهار کرد: موزه‌ها سنگر مقاومت در برابر جهانی شدن هستند، با هویت‌بخشی به فرهنگ محلی و ملی، از یکسان‌سازی جهانی جلوگیری کرده و به تنوع فرهنگی کمک می‌کنند.

او افزود: برخی معتقدند رفتن به موزه ‌ها درجا زدن در گذشته و به تعبیر ایرانی‌ها زیارت اهل قبور است، اما من معتقدم که موزه یعنی تلاقی بین دیروز و فردا و پلِ بین گذشته و آینده که حاوی خلاقیت نوآوری و ابتکار است .

وی با بیان این‌که خاک ایران در فرهنگ و هنر حاصلخیز است و به همین دلیل امروز ایرانی‌ها در نقاشی مدرن، گرافیک ، کاریکاتور و به ویژه سینما شناخته شده‌اند و افزود:‌ ایران کشور سینماست و به تعبیر دبیر سابق جشنواره کن، سینما در خون ایرانی‌هاست .

او اضافه کرد: هنر و فرهنگ در خون ایرانی هاست کشوری که هزاران سال هنر کتابت، خوش‌نویسی، نگارگری و چند هزار سال تمدن و تاریخ دارد .

ایوبی، «موزه و تقدس» را عنوان جذابی دانست و افزود: می‌توان تقدس را به دوگونه معنا کرد یک معنا، همان تقدس‌های معنوی است که بخشی از موزه‌های جهان نتیجه خلق مذاهب هستند و نگاه دیگر به تقدس، معنایی است که جامعه‌شناس فرانسوی مطرح کرد «هر چیزی که به آسانی در دسترس نیست و برای دیدن و ارتباط با او باید مراسم و آیینی داشت،مقدس است نه فقط مذهبی.»

وی با بیان این‌که نگاه موزه‌داران قداست را خلق می‌کند، افزود: اشیای ایرانی دفن شده زیر خاک‌ها و در نقاط دور و نزدیک کشور را کشف می‌کنند، آن‌ها را به یک مکان خاص و زیبا به نام «موزه» می‌آورند، به آن نور می‌تابانند، روح می‌بخشند و قداست می‌آفرینند، چون برای دیدن آنها باید بلیت خرید و با آگاهی کامل به دیدن ان پرداخت.

او فعالیت‌های یونسکو را براساس تنوع فرهنگی به فعالیت موزه‌ها تشبیه کرد و افزود: موزه‌ها حافظ تنوع فرهنگی هستند، به همین دلیل بسیار ارزشمند و قداست‌آفرین‌اند.

وی خطاب به موزه‌داران نیز اظهار کرد: ایران کار آسان‌تری نسبت به شما دارد، شما اشیا را در موزه قرار می‌دهید اما ما به اندازه‌ای تاریخ داریم که اعلام می‌کنیم شهری به بزرگی «یزد» میراث‌فرهنگی است، یا «محور بیشابور» برای همین رفت‌وآمد و زندگی در این شهر باید با آداب و ادبی همراه باشد .

ایوبی تاکید کرد: موزه‌داران سرمایه آفرین‌اند، زیرا وقتی به معرفی یک شی یا مفهوم می‌پردازند آن به یک سرمایه ملی و جهانی تبدیل می‌شود، به همین دلیل شما حافظان تاریخ جهان و سنگربانان تنوع فرهنگی هستید .

او با بیان این‌که ایران سرزمینی که تنوع فرهنگی دارد و یونسکو مسئولیت حفاظت از تنوع فرهنگی را به عهده دارد، بیان می‌کند: موزه‌ها بهترین عامل در جهت جهانی شدن هستند وتنوع را حفظ می‌کنند، ایکوم و موزه‌ها نیز در همین راستا فعالیت می‌کنند.


خود موزه‌ها به "فراموشی" تبدیل شده‌اند


سید محمد بهشتی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی نیز در سخنانی، موزه به شکل امروزی را یک پدیده مدرن دانست و گفت: از زمان آغاز انتخاب این عنوان که به اسطوره‌ای به یونان باستان برمی گردد تلاش شد که این موضوع را به ریشه‌های دور پیوند زنند.

او افزود: در همه فرهنگ ها هر چیزی زمین و آسمانی دارد و آسمان هر چیز وجه قدسی آن است و زمین آن بخش مستهلک و مستعمل است که عمر کوتاهی دارد.

وی با بیان این که در اروپای قدیم هیچ چیز غیر مقدسی وجود نداشت در ایران ما نیز برای نمونه ما آیین فتوت داریم که برای همه پیشه ها وجه قدسی تعریف شده و گفت: ایرانی ها از دیرباز به وجه آسمانی هر چیز بیشتر توجه داشته اند تا وجه کاربردی آن برای نمونه خانه بروجردی ها و حمام گنجعلی خان هر کدام از نظر کاربرد امروزی نقصی ندارند اما از نظر قدسی و آسمانی فیل ما را به یاد هندوستان می اندازند .

وی با این تشبیه که مردم ما قبل از دوره مدرن از هر شی و فعلی به دنبال فتح آسمان بوده‌اند، اضافه کرد : به نظر می رسد موزه‌ها که وظیفه آنها یادآوری آسمان هر چیزی بود خود به نیسان تبدیل شده‌اند، یعنی موزه ای که باید یادخانه باشد و هستی کیستی ما را به یاد آورد وظیفه اش یاد آوری زمین اشیا شده است .

وی افزود: به همین دلیل عموم موزه‌های فعلی، زمین اشیا را به ما توضیح می دهد نه آسمان آن را. ما در مواجهه با مسجد شیخ لطف الله، خانه عامری ها و حمام گنجعلی خان بیشتر به تعریف حقیقت موزه نزدیک می شویم تا موزه های مرسوم جهان زیرا آنها به ما اطلاعات در مورد اشیا نمی دهند بلکه به مفهوم دقیق موزه ما را به یاد آسمان ، کیستی ، چیستی و ماموریت انسان می اندازند .

جبرییل نوکنده مدیر موزه ملی ایران نیز در سخنانی افزود: نتیجه این سپموزیوم می تواند به شناخت بیشتر موزه ها و تعریف جدیدی از موزه منجر شود. موزه ها و موزه داران و علاقه مندان به موزه موجبات ایجاد صلح در جهان را با گفت و گوی فرهنگی فراهم می کنند.

چهل و یکمین سمپوزیوم سالانه ایکوفوم با موضوع "موزه شناسی و تقدس" از ۲۳ الی ۲۷ مهرماه در سالن همایش های ملی برگزار می شود.
ایکوفوم یکی از کمیته‌های ایکوم جهانی است که بخش موزه‌شناسی ایکوم بین الملل در دستور کار این نهاد است.
همچنین ایکوم ایران تلاش کرد تا یکسری اتفاقات خاص برای این اجلاس داشته باشد به همین دلیل دو شاگرد اول رشته موزه‌داری را به عنوان تشویق در این اجلاس رایگان حضور دارند.

براین اساس، در این اجلاس پنج روزه پنل‌های تخصصی با موضوعات مختلف برگزار می‌شود. پنل‌های تخصصی از سه‌شنبه ۲۴ مهر با عنوان "رهیافت‌هایی به معنویت" آغاز می‌شود که در آن
موضوعاتی چون "از موزه‌ای به موزه دیگر: بیرون ریختن نامرئی در قرون وسطی به عنوان موزه»، «موزه ارتدادی ( نامقدس شده)»، « رستگاری شناسی میراث: یونسکو، فرهنگ، رستگاری»، خلق موزه‌ها برای معنوی سازی امور دنیوی نمونه موزه ایپرسا در ایتالیا»، « دین در موزه‌ها: معنویت قربانی شده در چشمان بیننده یا ابزار چند وجهی برای تغییر نیازها؟ سه مدل پیشنهادی برای بحث در مورد نحوه تاثیر موزه‌ها در معنویت»، « تقدس یافته: یک موزه یا یک معبد» ارایه می‌شود.

همچنین در پنل با عنوان "مکان‌های مقدس و معنویت بخشیدن به موزه‌ها" موضوعات « هر موزه‌ای خدایی دارد، یا خدا در هر موزه‌ای هست؟»، « مقدس در مقابل لامذهب،‌ پیرسن: نشانه شناسی و موزه شناسی آنلاین»، « موزه‌داری و تقدس: باز مقدس سازی موزه‌ها» « Moai Hoa Hakananai, a از اورنگو تا موزه بریتانیا: تاملاتی براساس نمایشگاه‌های هنرهای مذهبی در موزه‌ها»، « اتاق‌های مقدس در کلیسای آپاراسیدا» و « موزه‌داری، موزه، تقدس و کفر: تجلی تقدس» مطرح می‌شود.

همچنین در پنل "موزه‌داری و معرفی مقدس" موضوعات « تقدس همیشگی است؟ میراث اسلامی در معرض نمایش در اوایل قرن بیستم»، « تقدس نمایش شده: مکان‌ها، طرح‌ها، سخنان (الفاظ)»، « از بی جلوگی تا جلوه دوباره: مورد Saint – Jerome de David »، « موزه به عنوان مکانی برای تسلی و درمان – روش‌های موزه شناختی برای گزینش مکان‌های روحانی»، « محراب‌های آرشیوی: ردگیری دوران محراب‌ها در موزه گل در یو.سی.ای.ای» ارائه می‌شود.

تاریخ ارسال :  1397/7/24     
تعداد بار مشاهده :  16

تهیه دستورالعمل مبارزه با قاچاق کالاهای هنری

صنایع دستی

سرپرست اداره صادرات معاونت صنایع دستی از تهیه دستورالعمل مبارزه با قاچاق کالاهای صنایع دستی با بخش حقوقی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد.

فرزاد اوجانی در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: این دستورالعمل به یگان حفاظت ابلاغ می‌شود، زیرا این نهاد از نظر قانون دستگاه کاشف است و می‌تواند محموله‌های قاچاق صنایع دستی و میراث فرهنگی را کشف و ضبط کند. چون رویه خاصی برای این یگان در صنایع دستی تنظیم نشده بود، ما زمان بیشتری برای آن گذاشتیم و دستورالعملی در این زمینه تنظیم کردیم که تایید نهایی شده و قرار است آقای مونسان، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آن را به همه‌ی استان‌ها ابلاغ کند.

او بیان کرد: قرار شده وظایف افرادی که برای شناسایی، کشف و ضبط محموله‌های قاچاق در حوزه صنایع دستی در این شورا قرار می‌گیرند، مشخص باشد و یگان حفاظت و اداره‌های کل تابع وظایف خود در این زمینه را بدانند.

سرپرست اداره صادرات صنایع دستی درباره اینکه بیشترین آمار قاچاق در حوزه صنایع دستی مربوط به کدام استان است، اظهار کرد: آمار دقیقی در این زمینه نداریم. از نظر ما کالایی که از مبادی رسمی کشور وارد نشود، فاکتور، برگ سبز و اظهارنامه مالیاتی نداشته باشد، کالای قاچاق محسوب می‌شود. طی دو مرحله کالاهای قاچاق صنایع دستی در استان گیلان کشف شده که این کالاها بیشتر مربوط به کالاهای برنجی و حصیر بوده که بعد از شناسایی و ضبط از سیستم توزیع خارج شدند.

اوجانی گفت: پیش از این معاونت صنایع دستی به صورت منسجم در حوزه شناسایی کالاهای قاچاق اقدامی انجام نمی‌داد اما در دو سال گذشته با گشت‌های مشترک یگان حفاظت و اداره‌های تابع، کالاهای قاچاق شناسایی و اگر موردی هم بوده، ضبط شده است.

او اعلام کرد: واحد آموزش با توجه به درخواست ما هماهنگی‌های لازم را با یگان حفاظت و استان‌ها انجام داده و قرار است کلاس‌های آموزشی برای شناسایی صنایع دستی گذاشته شود تا کسانی که در سطح شهر حضور پیدا می‌کنند، آگاهی داشته باشند و بتوانند این کالاها را شناسایی کنند.

سرپرست اداره صادرات معاونت صنایع دستی با بیان اینکه برخی از استان‌ها مرزی هستند، گفت: برای مثال قاچاق رودوزی‌های سنتی از افغانستان و استان سیستان و بلوچستان وارد ایران می‌شود. این صنایع دستی کم‌حجم و سبک است و به راحتی می‌تواند بدون گمرک وارد شود و به فروش برسد به همین دلیل استان‌های مرزی در فاز اول برنامه کاری ما قرار دارند.

تاریخ ارسال :  1397/7/24     
تعداد بار مشاهده :  12


سه چهره «مفاخر ماندگار» تقدیر می‌شوند

تجلیل از مشاهیرمعاصرایران

غلامحین ابراهیمی دینانی و نصرالله افجه‌ای به‌عنوان مفاخر ماندگار تجلیل می‌شوند.

به گزارش ایسنا، برنامه «مفاخر ماندگار» با تجلیل از سه چهره ماندگار از مشاهیر معاصر ایران استاد «غلامحسین ابراهیمی دینانی» چهره ماندگار فلسفه، «شکوه نوابی‌نژاد» مادر مشاوره ایران، «نصرالله افجه‌ای» استاد خوشنویسی روز جمعه برگزار می‌شود.

بنا بر اعلان  روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، این برنامه با مشارکت ماهنامه چهره‌های ماندگار با سخنرانی استاد غلامحسین ابراهیمی دینانی، اجرای کیوان ساکت، پخش فیلم «فلسفه با طعم شکلات» با موضوع زندگی و آثار استاد دینانی در فرانسه ۲۷ مهر ماه ساعت ۱۷ باحضور اهالی فرهنگ و هنردر فرهنگ سرای ارسباران برگزار می‌شود.

همچنین قرار است در کنار تقدیر از سه چهره ماندگار اندیشه و هنر از «سردیس استاد غلامحسین ابراهیمی دینانی» رونمایی شود.

غلامحسین ابراهیمی دینانی پس از گذراندن مقدمات فلسفه، سال ۱۳۳۳ وارد حوزه علمیه قم شد، نزد مراجع بزرگ همچون علامه طباطبائی به فرآگیری فلسفه پرداخت و موفق به اخذ دکتری تخصصی فلسفه شد. از وی به عنوان چهره برتر فلسفه در اولین چهره ماندگار سال ۱۳۸۰ تقدیر شد. مرحوم مجاهدی، سلطانی طباطبایی، فکور یزدی، آیت الله بروجردی، آیت الله سیدمحمد محقق داماد، علامه طباطبایی از اساتید این استاد در دروس فقه و فلسفه هستند.

مدیریت گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، عضو ثابت انجمن حکمت و فلسفه ایران، تدریس در دانشگاه عضوهیئت داوران نشریه فلسفه متعالی، عضوشورای عالی علمی مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی، عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، برنده جایزه کتاب سال برای کتاب های دفتر عقل و آیت عشق، کتاب درخشش ابن‌رشد در حکمت مشاء، کتاب فلسفه و ساحت سخن، تالیف بیش از ۲۰ عنوان کتاب در حوزه فلسفه نظیر؛ وجود رابط و مستقل در فلسفه اسلامی، ماجرای فکر فلسفی در جهان اسلام دفتر عقل و آیت عشق،   قواعد کلی فلسفی در شعاع اندیشه و شهود در فلسفه سهروردی، منطق و معرفت در نظر غزالی، اسماء و صفات حق و کتاب معاد از تالیفات و فعالیت های غلامحسین دینانی به شمار می رود.  

شکوه نوابی‌نژاد چهره ماندگارسال ۱۳۸۷ محقق، مدرس، مولف و مترجم  و از بنیانگذاران رشته مشاوره در دانشگاه‌های کشور است که از وی به عنوان «مادر مشاوره ایران» یاد می‌شود. وی تحصیلات خود را در دو رشته زبان انگلیسی و حقوق به اتمام می رساند وبرای ادامه تحصیل  به دانشگاه آمریکایی بیروت می‌رود.

«بررسی وضعیت فرهنگی اجتماعی زنان در جمهوری اسلامی ایران» به سفارش شورای فرهنگی اجتماعی زنان وابسته به شورای ملی انقلاب فرهنگی از جمله تحقیقات ملی وی است.  دو دوره ریاست شبکه سازمان‌های غیردولتی زنان، عضویت هیئت امنای دانشگاه خوارزمی، استاد برگزیده کشور درسال ۱۳۸۰، برگزیده هفتمین همایش چهره های ماندگار مشاوره ایران سال ۱۳۸۷، قائم مقام سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، برگزیده اولین اثر جایزه یونسکو در سال جهانی کتاب، تالیف و ترجمه بیش از ۴۰ عنوان کتاب با موضوع مشاوره ازدواج، خانواده درمانی، روانشناسی زن، دایره المعارف، سردبیری دو مجله علمی پژوهشی "پژوهش در خانواده" و "تحقیقات زنان"، نگارش ۱۷۰ مقاله علمی چاپ شده در مجلات علمی- پژوهشی و مجموعه مقالات کنفرانس­ های ملی و بین­ المللی برخی از فعالیت های شکوه نوابی نژاد به شمار می رود.

 نصرالله افجه‌ای استادخوشنویس، دارای نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزیده هفتمین همایش چهره‌های ماندگار آبان سال ۱۳۸۷ در رشته خوشنویسی است.  وی پس از اخذ دیپلم هنری با تمرکز بر هنر خطاطی با تکنیک‌ و ترکیب مواد مختلف به خلق آثار متنوع خوشنویسی پرداخت.

تاکنون نمایشگاه‌هایی با آثار این هنرمند در کشورهای ایران، لندن، بولونیای ایتالیا، لس‌آنجلس، سوییس، فرانسه، ‌بنگلادش، آلمان، پکن، کویت، ابوظبی و دبی به نمایش درآمده است.


تاریخ ارسال :  1397/7/24     
تعداد بار مشاهده :  12


ارسال رایگان محصولات در فروشگاه ایران صنعت
 

آمار بازدید ها


وبگو | نمایش آمار بازدیدها بدون دیتابیس
» بازدید امروز: 3705
» بازدید دیروز: 5984
» افراد آنلاین این بخش: 11
» ورودی امروز موتور های جستجو: 745
» ورودی دیروز موتور های جستجو: 1645
» بازدید کل: 1341141

مجوز تجارت الکترونیک


مجوز تجارت الکترونیک

مجوز رسانه بر خط


logo-samandehi

ایران صنعت در شبکه های اجتماعی


پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوبشبکه اجتماعی تویترشبکه اجتماعی فیس بوک

ایران صنعت: 09106978820


تاریخ :1397/7/28  ساعت:  16:10:28

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.